Trevorrow berzenkedik, és nem érti, hogy miért nem értik…
Nagyon akartuk szeretni a The Book of Henry-t, mert egyrészt remek
a castingja, a jelenkori két legtehetségesebb gyerekszínész (Jaeden Lieberher és Jacob Tremblay) parádézik benne, másrészt valóban vannak
értékes villanásai a filmnek.
Viszont: bántóan zavaros az eseménysor; a történések pedig rendkívül elnagyoltak. Olyannyira, hogy egy tök cuki
kiscsávó halála sem tud hatással lenni ránk.
Apropó halál. A film sajnos
semmit nem tud interpretálni a veszteség-érzésből. A karakterek lógnak a
levegőben, díszlet-világban kirakat-emóciókat közvetítenek, miközben annyi az esemény a filmben, amennyi 2-3 másik mozit is simán kitett volna. Trevorrow nem képes megbirkózni a
ráruházott feladattal és ráncba szedni, egységes keretek közé terelni a sztorit.
De ha már sztori, tényleg nagyon
valószerűtlen az egész…
Adott egy 11 éves szuperértelmes
kis srác, aki a végtelenül cuki kisöcsivel és a jóravaló, de kicsit felelőtlen
anyucival éli az amerikai középosztály tök eseménytelen életét a kertvárosban. Henry kétségkívül zseni, ő tartja kézben
a család gazdasági – pénzügyi dolgait, részvényekkel zsonglőrködik, falja a
könyveket, koordinálja a körülötte élőket, és még arra is jut ideje, hogy
kiszúrja: a köztiszteletben álló rendőrtiszt a szomszédságban közönséges pedofil,
aki a saját lányán, Christinán éli ki
beteg vágyait.
Eztán még jön egy csomó váratlan –
valóban váratlan! – esemény, amelyek nagyon, de nagyon nehezen illeszthetőek
egymáshoz. Szét is esik annak rendje és módja szerint a narratíva.
Akadnak meggyőző momentumok, de
mélységesen megrázó, drámai pillanatokat nem lehet Hallmark-os nyelvezettel elmesélni. Akkor ugyanis ilyen súlytalan
lesz a végeredmény.
Hiába talált vissza Colin Trevorrow az independent filmes mezsgyére, és hiába áll ez a közeg jobban neki,
mint a blockbusterek világa, most túl
nagy fába vágta a fejszéjét, túl sok mindent akart egyszerre mondani. S hiába
húz be merészen alig 40 perc leforgása után egy valóban meghökkentő és váratlan
fordulatot, ennek a merészségnek az áldozatává esik ő maga, és vele a filmje is.
45%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése