Rémi Bezancon neve ismerősen
csenghet a kortárs francia közönségfilm kedvelőinek. A Hátralévő életed első
napja, a Szerelem száll a szélben, és újonnan a Zarafa c. animációs mozi… mind
Bezancon tehetségét bizonyítják.
A rendező filmről filmre kifejezetten
jól csípi el azt a hangulatot, amely a kellemes keserédes vígjáték, vagy
divatosan a ’dramedy’ sajátja. Mennyire örülnénk mi magyarok egy ilyen
tehetséges direktornak, aki ráadásul még jó forgatókönyvíró is…
A legszebb dolog egyértelműen
nőknek szól, bár érzékenyebb lelkületű férfiak is bátran próbálkozhatnak vele.
A történet: a szerelem, és azon belül is a gyermekvállalás, a gyengébbik nem
szemszögéből. Hogyan változtatja meg a „résztvevők” gondolkodását,
személyiségét és életét egy harmadik fél, aki történetesen nem a jóképű munkatárs,
és nem is a helyes titkárnő a szomszéd irodából, hanem a szerelem gyümölcse: a
gyerek.
Bezancon alkotása nem mindig
következetes, és egyenletes, de mégis nagyon szerethető, és emellett mondanivalóval
is szolgál. Persze nincs új a nap alatt, de jó látni, hogy akadnak még
filmesek, akik hisznek a valószerűség erejében és igyekeznek „közölni” – amellett,
hogy egyébiránt szórakoztatnak.
Barbara remek karakter. Egyrészt:
Louise Bourgoin gyönyörű és nőies, másrészt: a figura jól kidolgozott, jól
felépített és a gyarlóságaival együtt is rokonszenves. Vagyis: emberi!
A legszebb dolog mindvégig
rendkívül humánus, és realisztikus. A gyermekáldás okozta sokk következtében a
férj a haverjaival múlatja az időt, miközben a gyermeknevelési szakkönyvek
stócban állnak Barbara éjjeli szekrényén, s a nőnek szinte egyedül kell megküzdenie az új, eddig nem tapasztalt szituációval.
A bő másfél órás mozi nagy
erénye, hogy nem torzítja a valóságot: „a jövevény” érkezése bizony még a legszerelmetesebb
kapcsolatot is képes fenekestül felforgatni.
Szülővé „válunk”…
75%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése