2015. április 14., kedd

Jessabelle


Ugyan mit lehet kezdeni egy olyan filmmel, ami szinte már az első perctől kezdve azon „fáradozik”, hogy hogyan váltson ki totális érdektelenséget a nézőből (?)
Sarah Snook (These final hours; Időhurok) hiába teljesít viszonylag elfogadhatóan, ki a fene képes azonosulni egy olyan főhőssel, akinek az érzelmi intelligenciája egy papucsállatkáéval egyenlő, és szinte játszi könnyedséggel lendül túl a tragédián: a „leendő férj és leendő gyermek elvesztése – kombón”. Szóval a film már az első 5 percben totálisan hiteltelenné válik, de mint minden „jóravaló” B-kategóriás vacak, a Jessabelle is képes még a legzavaróbb komponensekre is aztán többszörösen rátromfolni. 


Ha van rossz film, na akkor ez az!
A két utolsó Fűrész-mozin edzett Kevin Greutert rendező ráadásul a kihagyott ziccerek számában is ’jeleskedik’. Amikor épp húzhatna valami nagyot, akkor tétlenkedik, s így a rémisztőnek szánt horrorisztikus jelenetek is, mint pl. a fürdőkádas szcéna, kifejezetten megmosolyogtatóak. Durva jump scare-ekre tehát senki ne számítson. De hát nem is ez a legnagyobb probléma a Jessabelle-el. 


Robert Ben Garant pocsék forgatókönyvíró, s ezt újfent bizonyítja. A sztori a maga komolyan vehetetlen vudu marhaságaival a 2005-ös The skeleton key-t is megidézi, de a ghost horrorok kliséi is szinte minden egyes percben visszaköszönnek. 


Félni viszont leginkább attól tudunk, amit nem ismerünk; a Jessabelle azonban rossz érzékkel viszonylag hamar lelövi a poént a kísértet személyét illetően – na jó, a végén még jön a kötelező csavar is, de arra már ennyi baromság után nagyjából senki nem kíváncsi… Szóval hamar elmúlik a „varázs”, gyorsan lehull a lepel, így a film is hip-hop ártalmatlanná és érdektelenné válik.
Soroljuk még?
Jessabelle mehet a levesbe!

25%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése