Roger Donaldson pályája során készített pár igen erős mozit (Nincs kiút; A Bounty; Fehér sivatag; A leggyorsabb indián), néhány közepes
minőségű filmet (Koktél; Dante pokla; Beavatás)
és találni jó pár gyenge eresztést is a tapasztalt direktor filmográfiájában (A bosszú jogán; Szökésben; A lény).
Donaldson teljesítménye tehát
meglehetősen hullámzó, és a 2011-es gyengusz A bosszú jogán után sajnos ezúttal sem sikerült emelnie a nívót a
rendezőnek.
A The november man amolyan ’tessék-lássék’ akciófilm, amelyben Pierce Brosnan a Bond-filmek után ismét
titkos ügynököt alakít, de ezúttal a kőkemény fajtából. Peter Devereaux zokszó nélkül lövi tarkón az ellent, rezzenéstelen
arccal vágja el a kétségbeesett szöszi combartériáját, robbant és lődöz, feldühödik
és bosszul, szóval kurva kemény csávó, na!
Szerencsére azért a The november
man nem olyan ’zilált’ és béna, mint Kevin
Costner hasonszőrű 3 nap a halálig-ja
– Donaldson filmje összeszedettebb és koncepciózusabb annál -, de a
végeredményt tekintve ez a mozi sem nyújt sokkal többet, mint az McG-féle blamázs.
Az akció szcénák nagyjából
vállalhatóak, viszont a karakterábrázolás csapnivaló, és hiába próbálja a
forgatókönyv azt sugallni, hogy ez egy bazira komplex történet: ennél együgyűbb
sztorit aligha kanyarinthattak volna az alkotók. Igazi klisé-parádé a szkript,
a maga szerb gengsztereivel, politikai összeesküvésével, CIA-s konspirációival
és viszonyrendszereivel.
Nyilván ez egy fáradt nap után
okés lesz majd az RTL Klub-on 21.30-tól, de ’teljes értékű’ mozifilmként a The
november man nem állja meg a helyét.
50%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése