2017. október 7., szombat

Jasper Jones


Hogy Superman, vagy a Denevérember az „igazibb” szuperhős, azzal kapcsolatban a fináléban végül megkapjuk az egzakt megfejtést, a Jasper Jones azonban – sajnálatunkra - ennél jóval relevánsabb kérdéseket hagy megválaszolatlanul. Bosszantó hiba, pláne, hogy összességében egy megtekintésre érdemes, különleges hangvételű alkotásról beszélünk. 


Mindenből egy csipet: krimi, thriller, ifjúsági film, coming-of-age dráma, szerelmi történet…
…de épp a sokszínűség miatt mutat zavaros összképet a film. Figyelemreméltó, ahogy Rachel Perkins direktorasszony a zsánerek között cikázik, a kritikus pontnál azonban mégis rendre megálljt parancsol. S aztán az egyszerűbb megoldást választva megúszós családi drámát kreál a történetből. Az emocionális töltet és a különleges ausztrál atmoszféra így is adott, mégis rossz belegondolni, hogy mi minden más – izgalmasabb valami – válhatott volna a Jasper Jonesból. 


Kiváló színészi alakításokat láthatunk. Nagy névnek itt van mindjárt Toni Collette és a felismerhetetlenségig elmaszkírozott Hugo Weaving, mégis a gyerekszínészek – főként Levi Miller – viszik a hátukon a filmet. 


Csodás az operatőri munka, magával ragadó az ausztrál táj, és maga a történet is képes izgalmas maradni – úgy nagyjából a film háromnegyedéig.
A barátnője meggyilkolásával megvádolt félvér fiú, Jasper Jones karaktere kellően talányos. Antiszemitizmus, kisvárosi bigottság, előítélek, a gyermeki józanság-tisztaság – és igazságérzet. Ki kellett volna ezt jobban bontani – hasonló kendőzetlenséggel, ahogy pl. King beszél az Az-ban a fekete bugyorról és Derry egyes lakóinak csökevényességéről. 


Azért nem rossz film a Jasper Jones, tudtuk szeretni. Lehetett volna ellenben sokkal bátrabb…

65%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése