2014. március 9., vasárnap

Non-stop


Liam Neeson-nak annyira jól áll az akció műfaj, hogy az elmúlt 5-6 évben szinte csak és kizárólag ennek a zsánernek hódolt.  És mivel Jaume Collet-Serra rendezővel egyszer már „jól bevásárolt” (2011: Ismeretlen férfi), s az az együttműködés viszonylag gyümölcsözőnek is bizonyult, ezért a színészveterán 62 évesen ismét úgy döntött, hogy egy bazi kemény fazon bőrébe bújik, és újfent akciózgat kicsit.
Persze az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy Neeson a Takenben volt eddig a legmeggyőzőbb, azt a sziporkát azóta sem sikerült megismételnie – de még csak meg sem közelítette igazán. Viszont mivel ott olyan baszott magas volt a léc, és ő olyan szépen átugrotta, így már simán beérjük tőle egy kevésbé látványos floppal is. 


A Non-stop rosszéletű, alkoholista légi marsalljaként (itt bejátszik egy kis John McClane – feeling) Liam Neesonnak ezúttal egy komplett utasszállító repülőgéppel kell megküzdenie. Illetve azzal a fazonnal, aki a gép felszállása után röviddel elhinti, hogy amennyiben nem kap 20 percen belül 150 millió dollárt, elkezdi szép sorjában, módszeresen kiiktatni a járat mit sem sejtő utasait. A marsall és az akkor még anonimitásba burkolózó bűnöző közti sms-ezgetést tök jól jeleníti meg a film – a poént nem lőném le... 


A Non-stop első félideje kifejezetten klausztrofób, feszült és talányos. A sztori frankón bontakozik ki, azzal együtt, hogy természetesen már itt felfedezhetőek tipikus műfaji „panelek”. Pl.: A főhős vázolja a szitut a felettesének, majd az, ahelyett, hogy segítő kezet nyújtana, megkérdőjelezi beosztottját, s végül – tök értelmetlenül és megalapozatlanul - bűnbaknak kiáltja ki azt.
A jó néhány logikai bukfenc és dramaturgiai baki dacára a Non-stop klasszul hozza a 90-es évek klasszikus akciófilmjeinek hangulatát. Ráadásul sokkal tempósabb és egységesebb mozi, mint Neeson és Jaume Collet-Serra korábbi közös munkája, az Ismeretlen férfi.
Departure is okay! Arrival is doubtful…

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése