Eredetileg
Jonathan Mostow, a Terminator 3. részének rendezője dirigálta volna a Ház az utca
végén-t (nem csupán az ötlet, a forgatókönyv is az ő nevéhez fűződik!).
Végül aztán annyit csúszott a
projekt (azaz a forgatás kezdete), hogy Mostow egyéb elfoglaltságai miatt rábízta a
direktori teendőket a lemezlovasból lett rendező, Mark Tonderai-re. Aki bár
kevésbé tapasztalt filmes, mint a forgatókönyvíró-direktor kolléga, de odahaza,
a ködös Albionban már bizonyította tehetségét a viszonylag rendben lévő Hush c.
para-horrorral. Mostow és a producerek bizalmat szavaztak hát neki.
Nos, a rendezéssel nincs is
probléma, és nagyjából a film feléig az sem túl zavaró, hogy egy teljesen
sablonos sztorival állunk szemben: megviselt Anya a válása után tinédzser
lányával egy helyes kisvárosba költözik. Természetesen az általuk bérelt házikó
szomszéd telkén pár éve bestiális gyilkosságsorozat történt, s a pokol, ahogy
az lenni szokott, hamarosan el is szabadul…
Mostow belecsempészett a
történetbe egy kis romantikus szálat, amely képes fenntartani a figyelmet, és
valamelyest kiemeli a House at the end of the street-et a hasonszőrű mozik tengeréből.
Emellett az is nagy fór, hogy a
2012-ben már bőven sztár státuszban lévő Jennifer Lawrence rábólintott a
főszerepre, így a mindenkori íratlan szabályt, vagyis „az ügyeletes húzónév projektbe vonását" is sikeresen abszolválták az alkotók.
Mostow ellenben nem
tudta, hogy a jóféle thriller elengedhetetlen kritériuma az ütős befejezés. Továbbá
a forgatókönyv igen sok kérdést vet fel – már alapvetően az események és a
fordulatok létjogosultságát illetően is -, így, ha csupán a cselekményre
összpontosítunk, szinte lehetetlenség komolyan venni a filmet - annyira
logikátlan.
Ugyanakkor Lawrence kisasszony és
a majd mindvégig vitathatatlanul jelen lévő feszültség azért nagyjából
nézhetővé varázsolják az egyébként banális sztorit.
Viszont, ezen erényeivel együtt
sem érdemel a film többet, mint:
55%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése