Az egészen klassz és egyedi BoyA
rendezője, John Crowley követte el ezt a nem túl számottevő, vérszegény krimit.
A Behálózva sztorija kifejezetten
sematikus - de itt fontos megjegyezni: forgattak már hasonló jellegű
alapanyagból izgalmas tárgyalótermi thrillert. Crowleynak most ez azonban nem
sikerült…
Egy londoni piacon elkövetett
robbantásban 120 ártatlan veszti életét. A government
mihamarabb igyekszik felülkerekedni a történteken, s a szálak egy
terroristasejthez, azon belül is Farroukh Erdoganhoz vezetnek.
A per tehát kezdetét veszi,
melynek következtében a kijelölt ügyésznő (Rebeca Hall) és Erdogan védőügyvédje,
a tapasztalt Martin Rose (Eric Bana) bonyolódik bele a szövevényes ügybe. Nem
elég, hogy a két jogász korábban egy párt alkotott, a nagyobb, égetőbb probléma
az, hogy egy valódi összeesküvés nyomaira bukkannak, mely egyértelműen a
felsőbb körökbe vezet…
…szóval lehetett volna ez egy érdekfeszítő
krimi-thriller is, de ügyes forgatókönyv és ritmusos rendezés híján maradtak a
fájóan banális frázisok. Crowley és a film mentségére legyen szólva: nem
borzasztóan rossz ez, hiszen a brit „mindig
esős, mindig párás, mindig ködös” hangulat azért átragad a nézőre, de
hiányzik a valódi izgalom és a feszültség… Helyette kapunk egy viszonylag
kiszámítható - de amúgy nagyjából nézhető - mozit, amelyben – tetőzve a ’bajokat’
- még a színészi játék sem túl kimagasló.
Crowleyt mindezek ellenére azért
még mindig tehetséges filmesnek tartjuk – főként az előmenetelét figyelembe
véve. A színházi rendezőből lett filmdirektoron azonban – mily meglepő… -
kifogott a középszerű szkript. A Paul Greengrass-es sztíló érezhetően nem fekszik neki,
s ahogy Axl Rose borzasztóan hülyén festett volna annak idején a New kids on the blockban,
úgy az ír John Crowleynak sem áll jól ez a le Carré-s komolykodás.
Gyorsan lapozzunk!
55%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése