2019. június 1., szombat

Robin Hood


Hamar híre ment, hogy sajnos nem Otto Bathurst legfrissebb Robin Hood – újragondolása fogja megreformálni a kosztümös kalandfilm műfaját.
Bathurstnek csúnyán beletörik a bicskája az innovatív törekvésekbe. Egyrészt látványosan tiporja meg a zsáner hagyományait, másrészt baromira (zűr)zavarossá formálja Robin of Loxley legendáját, melynek köszönhetően közel élvezhetetlenné válik a film.


A legújabb Robin Hood úgy indul, mint egy bárgyú Twilight-epizód, de ekkor még – az első negyed órában - van remény, hogy mégis valami nézhető cucc kerekedik ebből az egészből.  


A szent földön játszódó jelenetek aztán az amcsi afganisztános háborús mozik tesztoszterontól duzzadó hangulatát hozzák. A faszik úgy markolnak rá az íjra, mint a kommandós szettben grasszáló bakák a géppityura. S tulajdonképpen ettől a ponttól kezdődik a totális szétcsúszás, a teljes mélyrepülés. Nem elég, hogy minden akciószcéna abszolúte irreális, a szkript egyfajta giccses, gagyi szuperhős karakterré degradálja Robin Hood karakterét. Nem beszélve arról, hogy Taron Egerton kifejezetten alkalmatlan a szerepre – már csak a fizimiskája miatt is.


Annyira a Russell Crowe-os verzióért sem rajongtunk, de százszor inkább az, mint ez a popkulturális szemét.
Amellyel nyilvánvalóan az volt a szándéka az alkotóknak, hogy közelebb hozzák a legendát az insta-generációhoz. De kérem szépen, ekkora fércműre azért mégsem számítottunk!


Robin Hood nyílvesszője ezúttal félrehord…
Marad Kevin Costner ’91-ből, és az Everything I do, Bryan Adams tolmácsolásában!  

30%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése