2016. szeptember 23., péntek

Tallulah


A The fundamentals of caring után ismét egy Netflix-mozi, ismét príma szereplőgárdával és parádés színészi alakításokkal - indie-köntösben, fontos témáról, a szívhez közel.  
Bár a baba-rablós sztoriban azért ennél talán picit több volt, a Mother c. kisfilmjével már a Sundance-t és a Cannes-i Filmfesztivált is megjárt író-rendezőnő Sian Heder remek, szórakoztató párbeszédekkel operál, és megindító stílusban meséli el az otthontalan, többnyire a kocsija platóján héderező Tallulah különös történetét.
Ellen Page zseniális, de a kiváló karakter színésznő, Allison Janney az, aki uralja - bámulatosan erős jelenlétével - a filmet. Mellettük Tammy Blanchard is parádézik a „szétcsúszott”anyuci szerepében... 


Tallulah gyermeket rabol - ami nyilvánvalóan nem helyénvaló dolog. Ez esetben azonban egészen hathatós érveken alapszik a bűntett: a címszereplő ugyanis egy olyan csélcsap, drogokon élő, leamortizált, motiválatlan anyukától „csór”, aki képtelen megfelelni az anyaszerepnek, mi több, magas ívről tojik a még éppen csak totyogó kislányára. Tallulah kézbe veszi az irányítást, önhatalmúlag fosztja meg Carolyn-t az anyaságtól, s átmenetileg fiúja édesanyjánál, a konzervatív írónőnél, Margo-nál húzza meg magát. Azt hazudja „anyósának”, hogy a kislány az övé, s Margo fia nemrégiben lépett le tőlük. Támogatást kér az asszonytól – vagyis a „nagymamától”-, aki lelkiismeretesen igyekszik eleget tenni nagyszülői feladatainak, s próbálja „betörni” a zabolázatlan Tallulah-t.  A két tök különböző lelkületű nő megkedveli egymást, de persze mindvégig sejteni lehet, hogy Tallulah nem fogja megúszni a számonkérést - azaz a felelősségre vonást. 


A Tallulah egy jól felépített, különös hangvételű indie-dráma, kissé furcsa lezárással. Nem tökéletes, de mindenképp emlékezetes mozi!
A színészi játékról pedig csak szuperlatívuszokban tudunk nyilatkozni. 


Felelősségről, felelősségvállalásról, felelősségtudatról. Meg ilyenek...

75%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése