2017. január 19., csütörtök

The Meddler


Susan Sarandon még mindig ereje teljében! Most épp egy olyan kis független feel-good moziban remekel, amely ugyan részben elkerülte a filmvilág figyelmét, nagyon is érdemes a megtekintésre, hisz nem sok meggyőzőbb, hangulatosabb, ízlésesebben összepakolt vígjátékot tud felmutatni a tavalyi filmes szezon. 


No nem színtiszta bűbájoskodásról és „hepiskedésről” van itten szó! A The meddler főszereplője, a Sarandon által megformált, folyton izgő-mozgó anya karakter ugyanis egy csomó fóbiával és lelki teherrel viaskodik a játékidő bő 90 percén keresztül. Konstans. Susan Sarandon viszont épp az a zseniális művész, aki egy ilyen sokoldalú, komplex karaktert képes baromi szerethetővé, és rendkívül emberivé varázsolni, s a nézőhöz a lehető legközelebb hozni. Nem kell ehhez más, „csak” apró kis gesztusok, és borzasztóan erős jelenlét! Egyik kedvenc, immáron 70-es éveit (!!!) taposó színművésznőnk pedig brillírozik az olykor szétcsúszott, olykor rendkívül határozott, összességében igen rapszodikus, egzaltált özvegyasszony szerepében.
Marnie elsősorban azért tette át székhelyét a keleti partról a nyugatira, hogy felnőtt, midlife crisis-ben tobzódó lányát gardírozza – azaz nap, mint nap aggódó, anyai sms-ekkel bombázza -, s hogy férje halála után ő maga is picit regenerálódjon a napsütötte, óceánparti közegben. 


Lorene Scafaria (Míg a világ vége el nem választ) második szerzői filmje kicsit döcögősen indul – megvolt bennünk a félsz, hogy egy szokványos, moralizálgató, szószátyár indie élmény lesz ez -, majd a mozi magára talál, s egészen parádés jelenetekkel, ötletes kis közjátékokkal, működőképes mellékszálakkal örvendezteti meg a nézőt; mosolyt csal az arcra, felvidít, ügyes poénokat szór, és végtelenül emberi szituációkba helyezi szereplőit. És sok esetben magunkra ismerünk, mintha Scafaria kisasszony tükröt tartana elénk!


Rose Byrne testhezálló szerepben domborít, - s ha már itt tartunk, elmondható, hogy az összes női karakter a helyén van -, és J.K. Simmons is kellemes meglepetés - meggyőző és hiteles!
Susan Sarandon elől azonban képtelenség ellopni a show-t! Ez az ő bulija, nem is kérdés! 


A meddler kifejezést angolul a „minden lében kanál”, „kotnyeles”, „túlbuzgó”, folyton „alkalmatlankodó” személyekre használják – egészen találó, kifejező és lényegre törő cím a történet ismeretében!
Susan Sarandon pedig minden előbb felsorolt jelzőnek eleget téve formálja meg karakterét úgy, hogy közben mer „játszani” az amúgy is játékos szkripttel, és mer végletesen szenzitív és sebezhető lenni. A The meddler az ő lehengerlő one man show-ja!

75%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése