2015. január 7., szerda

Locke


A brit Steven Knight főként forgatókönyvíróként ismert. Olyan filmek szkriptjei fűződnek a nevéhez, mint A titánok haragja, a Gyönyörű mocsokságok, az Eastern Promises, vagy a tavalyi romantikus gasztro mozi, Az élet ízei.
Ezért is volt furcsa húzás tőle, hogy első rendezése – mely szigorúan szerzői alkotás – egy kifejezetten pórias, egy szereplős, mindenféle sallangtól mentes, visszafogott monodráma lett.
Ezen alapkoncepciót Knight megfejelte egy kis road movie-s hangulattal, hiszen hősünk – ’antihősünk’ – egyedül utazik a brit sztrádán, miközben konstans telefonbeszélgetéseiből igen hamar kiderül, hogy irtó nagy pácban van, gyakorlatilag egyszerre él át egy igen komoly magánéleti és egy szakmai, munkahelyi krízist. 


Vérbeli drámával van dolgunk, ugyanis az imént elmondottakon túl a Locke másik meghatározó eleme az Apa-fiú viszony és kapcsolat: Ivan Locke és a fia, Ivan Locke és a születendő gyermek, Ivan Locke és a dühös monológokban megidézett apa, aki annak idején nem törődött a kis Ivannal…
Érdekes mozi a Locke, tulajdonképpen semmi „különös” - vagyis a mai ingerküszöbhöz mérten „semmi különös” - nem történik benne. Ehhez hasonló családi drámák ugyanis vannak, nap mint nap találkozunk velük, kis túlzással az életünk részei. Mégis: Knight jó érzékkel világít rá ezen aprócskának tűnő, de mégis nagyon meghatározó hétköznapi tragédiákra...
Ráadásul a rendező remekül választott szereplőt is mozijához: Tom Hardy érzékenyen, finoman játszik, akár a legnagyobbak! 


A filmet nagyjából 6 nap alatt forgatták, tehát egy ízig-vérig low-budget kamaradrámáról beszélünk, amelyben olyan kiválóságok vannak a vonal túlsó végén, mint Ruth Wilson (Banks úr megmentése), Tom Holland (A lehetetlen; Majd újra lesz nyár) és Olivia Colman (Tirannoszaurusz).
Ínyenceknek, elvetemült filmrajongóknak ajánljuk!

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése