2016. november 12., szombat

Viharlovagok - The finest hours


...végül a Disney égisze alatt készült el "a film", a New England-i parti őrség kiválóságának, Bernie Webbernek és mentőalakulatának története. A Boston irányába tartó SS Pendleton tartályhajót az USA keleti partján pusztító orkán erejű vihar szó szerint kettészakította 1952. február 18-án. Bernie és néhány vállalkozó szellemű társa azonban útnak indult egy kis lélekvesztőn, hogy kimentse a roncsból a Pendleton bajbajutott – nagyjából - 30 fős legénységét. 


Ez egy jó sztori, életszagú, heroikus, vászonra kívánkozó!
Az már más kérdés, hogy Craig Gillespie (Frászkarika; Plasztik szerelem) olyasféle művi makett világot kreált filmje hátteréül, mint tavaly Ron Howard az In the heart of the sea esetében.
Egész egyszerűen nem tudunk elvonatkoztatni attól, hogy ezek a faszik CGI tengerben úszkálnak, Eric Bana a jelmeztervezők tökéletesre szabott egyenruháját viseli, s a csodás Holliday Grainger díszletek között lófrál. Hogy a műhóról ne is beszéljünk. 


Gillespie filmes karrierje egészen ígéretesen indult, az indie-világból azonban 2014-ben végérvényesen „kiemelte” a Disney. Ennek a kooperációnak lett az eredménye a kissé szirupos sport film, Az egymillió dolláros kéz.
A rendező igyekszik lojális maradni a stúdióhoz, s így legújabb mozijában a The finest hours-ban is előbbi munkájának szellemiségét gyakorolja. Gillespie tehát abszolút mértékben Disney-kompatibilis direktorrá érett! 


Ami a castingot illeti, a film legnagyobb mellényúlása az egyébként remek Chris Pine, akinek baromira nem áll jól ez a muja, tutyimutyi „jó tanuló-jó sportoló” karakter. Pine érezhetően feszeng Bernie Webber bőrében! De a közte és Holliday Grainger közötti románc is elég nyögvenyelős!
Így egy huszárvágással el is jutunk a The finest hours legfőbb problémájához, mely nem más, mint a körzővel-vonalzóval szerkesztett szkript! Ami azon túl, hogy nem sok meglepő fordulattal szolgál, elképesztően bugyuta mondatokat erőltet a színészek szájába. 


Az óceánon zajló jelenetek látványosak, tempó azonban nincs! Túlzottan komótos és nehézkes a narratíva, nem beszélve arról, hogy egy katasztrófa film esetében elengedhetetlen az alapos karakterábrázolás ahhoz, hogy a néző együtt tudjon érezni/rezonálni a szereplőkkel.
Kár érte, Gillespie filmje csak úgy elfolyik...

50%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése