Keith-nek mindene megvan: szép ház, jól fizető
állás, feleség és gyerek, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a fickó már
bőven túl van a „nagy pillanatokon”. Keith
korábban rock zenészként tengette New Yorkban, és ’önmegvalósított’; ahhoz képest pedig ez a nyugalmas, ’ordinary’ közeg és maga a házassággal és
az apasággal járó számos kötelezettség sokkal ingerszegényebb.
Mostanra a muzsika munkává vált a 40-es
férfi számára, egy vidéki középiskolában oktat zenét. Miközben Keith az
életén mereng, s a manhattani szimfonikus
zenekarba való bekerülésről álmodozik, egy „idegen” zilálja szét a Reynolds
család ’idilli’ hétköznapjait. Az angol cserediák, a titokzatos és korához
képest kifejezetten érett és bölcs Sophie
Keith-ben újra fellobbantja azt a lángot, ami a férfit fiatalkorában
fűtötte. Sophie talányos lénye és kisugárzása ’megkísérti’ Keith-et, a család pedig a tönk szélére kerül… Mi a
megoldás?
Megoldás nincs, Drake
Doremus pedig nem is fáradozik azon, hogy határozott válaszokat adjon és hogy
egyáltalán valamiféle konklúziót vonjon le a film végén. Ellenben olyan lopott
percekbe, és pillanatokba enged betekintést a fiatal, kaliforniai rendező,
amelyek intimitása egytől egyig rendkívül zavarba ejtő.
Nyers realitásból táplálkozó
történetének motorja a mindig kiváló Guy Pearce (Memento; Animal kingdom; Országúti bosszú) és Felicity Jones (A mindenség elmélete; Őrülten hiányzol)
közötti pezsgés és bizsergés, amely szinte tapintható a vásznon. Doremus képsorai
fájdalmasak, szenvedélyesek, és drámaiak. A szereplők lelke teljes egészében
lecsupaszodik a történet során, Pearce és Jones pedig elképesztő energiával
jeleníti meg ezt a törékeny, és rendkívül emberi „lemeztelenedést”.
Őszinte, humánus film a Kísértés,
elképesztően légies és ’finom’ pillanatokkal, kiváló színészi játékkal valamint
kellően erős és kifejező érzelmi töltettel.
80%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése