2015. március 25., szerda

The truth about Emanuel

We need to talk about Emanuel!
Elég bizonytalanul indult a film castingja, meg úgy en bloc az egész projekt. Francesca Gregorini eleinte Rooney Mara-t szerette volna címszereplőként látni, aki a rendezőnő előző filmjében, a Tanner Hall-ban működött közre. Végül aztán Mara az utolsó pillanatban visszamondta a részvételt.
Helyette jött a Skins c. népszerű sorozat üdvöskéje, Kaya Scodelario.
No és ott van még Jessica Biel aki szintén sokáig hezitált, míg elvállalta a „kamu anyuka” szerepét.
A film aztán a Sundance-en debütált, jelölték is drámai kategóriában, de nem ’durrant’ akkorát: a kritikusok és a közönség kegyeit sem sikerült elnyernie végül. 


Az okok egyértelműen a mozi személyiségzavaros szkriptjében keresendőek. Az alapállás egészen figyelemreméltó, de Gregorini nem tudta végigvinni kellő eleganciával és finomsággal a történetet. És azt sem tudta eldönteni igazán, hogy valójában milyen filmet forgat. A zsáner-mix nem áll össze koherens egésszé.
Pedig a sztoriban volt potenciál: a 17 éves Emanuel édesanyja a lány világra jöttekor egy komplikáció miatt belehalt a szülésbe. Mindez érthető módon megpecsételte a tinédzser életét, aki egy kis zsebpénz reményében a szomszédba nemrégiben beköltözött, kisbabáját egyedül nevelő, titokzatos fiatal nőnél, Lindánál vállal gyermekfelügyeletet. Emanuel számára azonban gyorsan világossá válik, hogy valami nem stimmel Linda és a baba körül. Rá is jön a „turpisságra”, de ahelyett, hogy felfedné Linda "titkát", inkább részt vesz az asszony bizarr gyermeknevelős „játékában”. 


Ez így elég félelmetesen hangzik, de a helyzet az, hogy a film thrillernek nem thriller, drámának meg baromira nem dráma.
Gregorini teleszuszakolta egy csomó felesleges mellékszállal a sztorit, csak hogy meglegyen a "komplex" filmélmény. De ha már egy valóban fajsúlyos film elkészítése volt a cél, akkor inkább Emanuel múltjára és a kiscsaj és Linda kapcsolatára kellett volna jobban „ráfókuszálnia" a szkriptnek. 


Ettől függetlenül a The truth about Emanuel egy érdekes darab, vannak értékelhető pillanatai, de borzasztóan zavaros és túlkomplikált. Ráadásul szétesős is, slendrián is, sok szempontból következetlen indie mozi.
Bőven több volt ebben a filmben…

50%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése