Damián Szifron direktor első igazán fontos rendezésével egy közel
tökéletes filmet tett le az asztalra. A látszólag egymástól külön álló, szám
szerint 6 db történet az emberi lélek
legsötétebb bugyraiba enged bebocsátást.
Abszolút ’hétköznapi’ „jelenetek” ezek: a robbantásszakértő fazon rossz
helyen parkol, aminek következtében az autóját elvontatják, az esemény pedig Joel Schumacher Összeomlásához hasonló
történések láncolatát indítja el. Harc a rendszer ellen (?)… A fiatal pincérnő
azt az embert kénytelen nyájasan kiszolgálni, aki miatt az édesapja egykoron
öngyilkos lett. Kínos, zavarba ejtő találkozás (?)…
…s ott van még a menyasszony, aki
épp az esküvőjén döbben rá, hogy újdonsült férje megcsalta… Mondom, csupa „hétköznapi” sztori ez…
Szifron nagyon ügyesen bánik a dramaturgiával és a suspense-zel. Játszi könnyedséggel értelmezi újjá a szkeccs film fogalmát, mi pedig - amellett
hogy csak ámulunk és bámulunk a bizarr, de egyébként rémísztően valószerű történetek
láttán - remekül szórakozunk.
Az argentín direktor kicsinyességünk elé tart görbe tükröt; szinte
már-már szatirikus módon mutatja meg, hogy mennyire gyarló is az ember, s hogy
a krízis helyzetekben a józanész helyett majd’ minden esetben az ösztöneink vezérelnek
minket. Ez pedig egyszerre nevetséges és
rendkívül kétségbeejtő.
Az Eszeveszett mesék szerkesztettsége tanítanivaló. Amikor már épp „megnyugodna” a
történet, Szifron mindig előáll valami váratlannal, teljesen elbizonytalanítva,
kétségek közé taszítva a nézőt: „Vajon van még ennél is lejjebb?” Naná, persze,
hisz ilyen az emberi természet…
95%
Na ezzel a véleménnyel és százalékkal maximálissan egyettértek!
VálaszTörlés:D
!!! :) Köszi! :)
Törlés