2015. március 3., kedd

Kingsman: The secret service - Kingsman: A titkos szolgálat


Tény, hogy a kockázatvállalás egyre kevésbé dívik Hollywoodban. Ezért is volt furcsa, hogy a 21th Century Fox bő 80 milliót ölt bele egy olyan képregény adaptációba, amelynek az alapja - vagyis maga a ’comic’ - egy limitált példányszámban megjelent kiadvány volt még 2012-ben, mely nagy jóindulattal sem volt népszerűnek nevezhető. 


A Kingsman egy régimódi köntösbe bújtatott - egyébként - modern kémfilm, amely kiváló arányérzékkel mixeli össze a zsáner kliséit, s mindeközben kvázi viccet csinál saját magából. Nevezhetnénk akár James Bond – szatírának is (erre van is jó néhány utalás a szereplők részéről), de az ilyen jellegű filmekkel ellentétben (Johnny English és társaik) itt a vér komoly, vagyis nem csak téblábolást és csetlés-botlást látunk, hanem lélegzetelállító akciót is.
Könnyen lehet azonban, hogy a Kingsman jópofáskodását nem mindenki fogja méltányolni és értékelni (…vagy netán érteni), de egy szó, mint száz: egy vitathatatlanul innovatív block-busterrel van dolgunk, még úgy is, hogy meglehetősen „sűrű” és túlságosan dagályos a sztori. 


Az akció szcénák egészen elképesztőek: elég ha csak Colin Firth  esernyős jelenetére gondolunk az ír csehóban, vagy ha Taron Egerton kiképzését vesszük alapul, kezdve a víz alatti felvételekkel, illetve az ejtőernyős – ejtőernyő nélküli (?) - szabadeséssel. No és persze ott van még a hab a tortán: a templomi kaszabolás, ami – nyugodt szívvel kijelenthetjük – az egyik leglátványosabb akció-balett, amit az utóbbi néhány évben elkövettek. 


Matthew Vaughn (Ha/ver; X-Men: Az elsők) tényleg mindent megtett azért, hogy mi nézők elképedjünk, legyen az ultralátványos akciózás, vagy egy egészen perverz és obszcén poén (a dán királynő ugye szereti hátulról)… és épp ez az egyetlen olyan dolog, amit bizony a film szemére lehet vetni: helyenként tényleg ’sok’, ’tömény’ és ’infantilis’.
A film végi fejlerobbantgatós tűzijáték pl. pont azért nem szól akkorát, mert egészen odáig Vaughn már minden létező  ütőkártyáját kijátszotta. 


Mégis: a rendező nagyon jól tudja, hogy hogyan hasson az érzékszerveinkre. Szerinte nincs szükség indokolatlan CGI-ra, és idegesen rángatózó kamerákra egy jóféle akció jelenet megkomponálásához, csupán ízlésre, eleganciára, és pontos koreográfiára. Ebben pedig iszonyúan erős a Kingsman!
Ne legyenek elvárásaid, csak dőlj hátra és élvezd a show-t!

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése