2018. augusztus 7., kedd

Menedék - Marrowbone


A spanyolok több ízben bizonyították már, hogy értenek a borzongatáshoz. Elég, ha csak a bő 10 évvel ezelőtti Rec-re gondolunk, vagy a jóval kifinomultabb, szofisztikáltabb, de nem kevésbé hátborzongató Más világra. És ott van még a 2011-es Amíg alszol, ami talán az egyik legfeszültebb horrorisztikus vonásokat is magán viselő európai pszicho-thriller az elmúlt évtizedből…


A lehetetlen és az Árvaház írójának, Sergio G. Sancheznek első egész estés játékfilmje, a Marrowbone, a jó spanyol hagyományok jegyében fogant: titokzatos, misztikus, hispánosan kísérteties.
A sok jóság mellett viszont elsőfilmes hibákban sem szenved hiányt az alkotás. Sanchez nem minden esetben találja az arányokat, s az utolsó harmad cselekményszövése, és maga a befejezés is kusza, kissé zavaros.


A karakteres színészek – itt a fiatal generáció legjava (Mia Goth, George MacKay, Anya Taylor-Joy, Charlie Heaton) -, az atmoszféra, és a nagy átlaghoz mérten kellően csavaros történet azonban pozitív irányba billentik a mérleg nyelvét, egy egészen unikális para mozit eredményezve.


A drámai alapállást megspékelve kapjuk a horror-löketet, ami szintén szimpatikus húzás. A Marrowbone mindenekelőtt tehát családi dráma, és csak másodsorban horror. S ami a legklasszabb: noha egy kísértetház miliőjében játszódik a sztori (hosszú folyosók, nagy belmagasságú szobák, riasztó, mindig sötét lépcsőház),  a gonosz nem a transzcendens irányából támad: nagyon is egzakt és emberi! 


Nézhető, ötletes, bizonyos tekintetben kifejezetten frappáns mozi a Marrowbone, ami végül mégsem képes naggyá válni, katartikus mozi élményt nyújtani.
Első filmnek viszont tisztes meló, megsüvegelendő munka!

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése