Apádra ütök? Na ja. De a Miért
pont ő? sokkal prosztóbb és egyben ötlettelenebb is a Ben Stiller - Robert DeNiro – féle komédiánál.
John Hamburg íróként ugye aktívan közreműködött a Focker-család trilógiájában, és mivel Bekúrék népszerűsége még mindig töretlen
– dacára az elsőnél jóval gyengébbre sikerült második és harmadik epizódnak -,
az író-rendező úgy döntött, hogy lehúz még egy bőrt az „apuci hercegnője bemutatja a családnak a jövendő férjurát” – alaphelyzetről.
Ezúttal Hamburg viszont felturbózta a sztorit: a srác közel sem olyan
tétova, szerencsétlen balfasz, mint Ben
Stiller volt a 2000-ben készült vígjáték alapvetésben. Sőt! Laird Mayhew milliomos cégtulajdonos! Aki
viszont baszott sokat káromkodik – bocs -, tele van firkálva tetkókkal, és
állandóan a dugáson jár az esze. És ez így együtt nem csoda, hogy kiveri a
biztosítékot a konzervatív, régimódi apukánál.
James Franco és Bryan
Cranston mindent beleadnak. Franco
baromira alpári és láthatóan élvezi a show-t. Erről árulkodik az arcán gyakorta
megjelenő huncut vigyor és az a fajta energia és lazaság, amivel életre kelti a
bohém, bohókás, tufa, hedonista milliomost. Cranston
meg felháborodik, aggódik, perlekedik – olykor elbizonytalanodik -, ahogy kell.
A gond a filmmel az, hogy Hamburg nem használja ki az egyébként
klasszul felvázolt alapszituban rejlő számtalan lehetőséget. Lehetett volna itt
aztán igazi, vérre menő generációs háborút levezényelni, helyette azonban
többnyire elcsépelt poénokkal fáraszt a rendező. Anyuci betép és ráflessel
apucira, apuci kénytelen végighallgatni, amint a lányát a pasija orális
élvezetekben részesíti – meg ilyenek… Azért fel-felkacagtunk olykor és Franco és Cranston párosa tényleg megér egy misét!
Nagyon gyűlölni nem lehet ezt a
filmet, mert nem penetránsan rossz, és nem is zavaró. De az igazán jó és
minőségi vígjáték azért nem itt kezdődik!
55%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése