2017. május 18., csütörtök

Miért pont ő? - Why him?


Apádra ütök? Na ja. De a Miért pont ő? sokkal prosztóbb és egyben ötlettelenebb is a Ben Stiller - Robert DeNiro – féle komédiánál.
John Hamburg íróként ugye aktívan közreműködött a Focker-család trilógiájában, és mivel Bekúrék népszerűsége még mindig töretlen – dacára az elsőnél jóval gyengébbre sikerült második és harmadik epizódnak -, az író-rendező úgy döntött, hogy lehúz még egy bőrt az „apuci hercegnője bemutatja a családnak a jövendő férjurát” – alaphelyzetről. 


Ezúttal Hamburg viszont felturbózta a sztorit: a srác közel sem olyan tétova, szerencsétlen balfasz, mint Ben Stiller volt a 2000-ben készült vígjáték alapvetésben. Sőt! Laird Mayhew milliomos cégtulajdonos! Aki viszont baszott sokat káromkodik – bocs -, tele van firkálva tetkókkal, és állandóan a dugáson jár az esze. És ez így együtt nem csoda, hogy kiveri a biztosítékot a konzervatív, régimódi apukánál. 


James Franco és Bryan Cranston mindent beleadnak. Franco baromira alpári és láthatóan élvezi a show-t. Erről árulkodik az arcán gyakorta megjelenő huncut vigyor és az a fajta energia és lazaság, amivel életre kelti a bohém, bohókás, tufa, hedonista milliomost. Cranston meg felháborodik, aggódik, perlekedik – olykor elbizonytalanodik -, ahogy kell. 


A gond a filmmel az, hogy Hamburg nem használja ki az egyébként klasszul felvázolt alapszituban rejlő számtalan lehetőséget. Lehetett volna itt aztán igazi, vérre menő generációs háborút levezényelni, helyette azonban többnyire elcsépelt poénokkal fáraszt a rendező. Anyuci betép és ráflessel apucira, apuci kénytelen végighallgatni, amint a lányát a pasija orális élvezetekben részesíti – meg ilyenek… Azért fel-felkacagtunk olykor és Franco és Cranston párosa tényleg megér egy misét!


Nagyon gyűlölni nem lehet ezt a filmet, mert nem penetránsan rossz, és nem is zavaró. De az igazán jó és minőségi vígjáték azért nem itt kezdődik! 

55%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése