2017. október 15., vasárnap

Bilincsben - Gerald's Game


Lehetetlen valamirevaló filmes King-adaptációt készíteni?
2017 az az év, amely az iménti – még kijelentő módban értendő – mondatra végérvényesen rácáfol.
A bohóc-horror csak a kezdet, a Netflix és Mike Flanagan folytatják a jó szériát - és teljesítik a lehetetlen küldetést. 


A horror zsáner egyik legtehetségesebb kortárs direktorának tartott Flanagan óriási fába vágta a fejszéjét, amikor Stephen King egyik „legnehezebb”, legszokatlanabb történetét pécézte ki magának.
A Tortúrához hasonló kamara – thriller – horror (?) – egy kétszereplős – tulajdonképpeni - dráma, amelyben a gyermekkor mélyre temetett kellemetlen emlékei, illetve a házasság intézményének sötét árnyai kerülnek felszínre egy különös, kezdetben abszurdnak ható krízis helyzet folyományaként.


A házaspár csupán egy kis önfeledt, zavartalan légyottra vágyott...
Feleség felveszi a legszexibb kombinéját, apuci az ágyhoz bilincseli, és kezdődhet a gátlásokat mellőző, izzasztó szexmaraton. Apa azonban már csupán Viagrával képes visszaidézni egykori, erőtől duzzadó fiatalságát. De - minden igyekezete ellenére -, mielőtt bármi történne, a szívéhez kap, leszédül az ágyhoz láncolt asszonyról, és elhalálozik.


A kétségbeesett nő pedig ott marad, sokkos állapotban, kombinéban, az alabamai erdei házikóban, mindentől és mindenkitől távol, a múltjával, a látomásaival - és egy halott férjjel a metlakin. Bilincsben


A rendező már az Oculus-szal, a tavalyi kedvenc terror-horrorunkkal a Hush-al, illetve az Ouija-val is bizonyította, hogy baromi nagy tehetség, s a zsáner nagy ismerője. Mindemellett pedig sajátos stílussal is bír. Ezúttal azonban azt is megmutatja, hogy a dráma sem áll távol tőle, s hogy a részletes, érzékletes karakterábrázolás sem esik nehezére.
Flanagan egészen parádésan szedte ráncba a történetet. Úgy fest, kompaktabb így a sztori, „látványosabb” a pszichoanalízis, mint a regényben. Ritka az ilyen. 


Ahhoz azonban, hogy ilyen flottul működjön a vásznon King kíméletlen tortúrája, kellenek/kellettek a nagyszerű alakítások. Mind Carla Gugino, mind pedig Bruce Greenwood remekel!


Erősek a képek, nincs ostoba jump scare - attack, „csak” okosan és ügyesen felépített suspense. Néhol picit ugyan artisztikus és „túlmagyarázós” a film, az elegáns lezárás és fordulat azonban minden hibát feledtet.
Flanagan eddigi legjobbja. Az eddigi egyik legjobb King-adaptáció!

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése