Paolo Genovese 2016-os Teljesen
idegenek c. nagy sikerű kamara mozija egy rendkívül ügyes és izgalmas
alapötletre épült. A témája pedig még biztosan jó ideig aktuális lesz, így nem
csodálkoznánk, ha szép sorjában minden európai nemzet – és akár Hollywood is -
elkészítené a maga kis különbejáratú verzióját az olasz eredetiből.
A remake persze akkor és attól
jó, ha mer picit más lenni, mint az oridzsinál darab, s ne adj Isten valamelyest
el is rugaszkodik tőle. Nos, Goda Krisztina filmje szinte stációról stációra
beismétli Genovese kulcsmomentumait, mégsem mondanánk, hogy szimpla szolgai másolat lenne.
Azon persze lehet vitatkozni,
hogy volt-e létjogosultsága az újrának, az viszont kétségtelen, hogy a sztori
teljességgel univerzális, a magyar rendezőnőnek pedig sikerült olyan kiváló
színészeket szerződtetnie a filmjéhez, akik lazán veszik az akadályokat, s az
egy helyszínen játszódó történetet is képesek érdekessé és izgalmassá varázsolni.
Ráadásul Goda picit lazábbra fogta a gyeplőt, s Genovese mozijával ellentétben
nem volt rest egy-két geggel megspékelni, felturbózni a sztorit, ami meglepő
módon kifejezetten üdítőleg hat.
Ennek ellenére azonban mégis ott
motoszkál az emberben a gondolat a film megtekintése után, hogy noha egy teljesen
okés remake lett a BÚÉK, mégsem képes maximálisan meggyőzni arról, hogy mindenáron
elengedhetetlen volt a létrejötte. Hisz Genovese filmje ugye az újdonság
erejével hatott, amivel Goda Krisztina mozija értelemszerűen már nem tud
szolgálni.
65%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése