2015. június 23., kedd

Ahol a szivárvány véget ér - Love, Rosie


Lily Collins-t már a Stuck in love-ban is nagyon csíptük, a 26 éves színésznő pedig mára visszavonhatatlanul korosztálya egyik legfigyelemreméltóbb ifjú művészévé érett. Lily semmi egyebet nem csinál, „csupán” sugárzóan természetes; és ez az a sztori és film, ami a sugárzó természetességét messzemenően képes volt kibontakoztatni.


Nem túl jó előjel, ha egy filmet úgy reklámoznak, hogy „az ideális Valentin-napi mozi”, de ez egyszer a marketing szakemberek nem lódítottak akkorát. Az Ahol a szivárvány véget ér egy valóban minőségi romantikus film, amely egyrészt: remek karakterekkel dolgozik, másrészt: amikor kell, akkor vicces, amikor pedig arra van szükség, hogy megríkasson – persze csak úgy mértékkel -, akkor kellően drámai. 


A történet nem túl eredeti: két gyerekkori barát, Rosie és Alex sztorija áll a középpontban, akik körmük szakadtáig igyekeznek rácáfolni arra a tételre, miszerint „nem létezik barátság lány és fiú, nő és férfi között”. Természetesen mindhiába, s az évek során mélyebb kötődés alakul ki kettejük között. Viszont az élet cudar, és mindig olyan nehézségeket és akadályokat gördít elébük, amelyek messzire sodorják őket egymástól.
Ezt a klisés alaphelyzetet a filmnek sikerül jól és stílusosan kezelnie és az emberi oldaláról bemutatnia.
A szereplőink nem a divatlapokból léptek elő, hús-vér emberek, van jellemfejlődés, és még a szálakat is viszonylag ügyesen mozgatja a forgatókönyv. 


No persze egy-két kötelező klisét azért mégsem sikerült elkerülni, s a befejezés is kiváltképp szirupos, nem beszélve a kicsit túlspilázott utolsó 20-30 percről,  de összességében mi is elmondhatjuk, hogy az Ahol a szivárvány véget ér valóban „az ideális Valentin-napi mozi”. Ennyi, punktum. 

75%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése