2016. november 7., hétfő

Beépített tudat - Criminal


Habár sokat emlegetik Ryan Reynolds tavalyi Önkívület c. moziját a Beépített tudat kapcsán, igazándiból nem sok köze van egymáshoz a két filmnek. Ráadásul a kapcsolódási pont, Reynolds is csak egy soványka mellékszerepet kapott ebben a mostani „tudatátültetésben”. Vagy inkább „agyleszívásban”, hiszen Ariel Vromen (az ő nevéhez fűződik az egyébként egészen okés gengszter mozi, a 2012-es The iceman) filmje, még Reynolds nem túl veretes tavalyi akciózásával összevetve is bőven alulmarad. 


Az Önkívület összes idiótaságát feledtette a nagyjából okés tempó, és a jól ütemezett pofonosztás. Vromen ellenben borzasztó karmesternek bizonyul. Elképesztően rosszul időzítettek az akciójelenetei, ráadásul ezen szcénák minőségben kb. a Medicopter 117 tv-filmes szintjét hozzák, ami egy ilyen A-kategóriás sztárokkal teletűzdelt mozi esetében több, mint érthetetlen – és ambivalens hatást kelt.
Ha már itt tartunk, eleve az is felfoghatatlan, hogy Tommy Lee Jones, Gary Oldman, és a fiatalabb generáció, Michael Pitt és Gal Gadot hogyan kerülhettek egy ilyen alávaló projektbe...


...de Kevin Costner is többre hivatott, mint erre az idétlen bohóckodásra - jóllehet ő az, aki miatt képesek voltunk végig kínlódni a filmet. Már a Mr. Brooks esetében bebizonyosodott, hogy Costnernek nem csak a jóravaló, kedves, boci szemű karakterek állnak jól - ezúttal is ügyesen formálja meg a gazfickót! De még az ő jelenléte sem képes feledtetni a Beépített tudat narratívájának súlyos logikátlanságait, a kidolgozatlan, fantáziátlan akciójeleneteket, a tök béna drámai vonulatot, és legfőképpen azt, hogy Vromen mozija nevetséges módon még borzasztó komolyan is veszi magát. 


2016 egyik legrosszabb filmje – vitán felül! 

30%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése