2019. február 16., szombat

Nyughatatlan özvegyek - Widows


Hogy a 12 év rabszolgaság Oscar-díjas direktora, Steve McQueen mit kezd egy Gillian Flynn (Holtodiglan) regénnyel, s hogy tud-e némi pikantériát csempészni egy zsánerfilmbe?
Naná! Ha a Nyughatatlan özvegyeket nem McQueen készíti, biztosan nem ilyen lenne. Nem ilyen lebegős, nem ennyire meditatív. Nem ennyire különleges.


Meditatív gengszterfilm. Aha. A Widows szokatlanul lassú. Mégis a képernyő elé szegez. Főként szikársága miatt. McQueen ügyesen játszadozik velünk, felcsigáz, feszültségben tart.  


A fekete rendező nem a jól bevált formulát követi. Miközben egy rablás áll története fókuszában azért a háttérinfókat sem sinkófálja el. Egy meglehetősen szövevényes ügy kellős közepébe csöppenünk, amelyben néhány hirtelen megözvegyült feleség igyekszik kiegyenlíteni elhalálozott férjuraik számláját.
Igyekeznek, nagyon, hisz kényszerű a dolog. Az egykori hitvesek ugyanis komoly részt vállaltak a Chicago-i maffia piszkos ténykedéseiben.


A nőcik tehát kész tények elé vannak állítva, Steve McQueen pedig frankón csűri-csavarja az eseménysort. Pedig Flynn regénye nem annyira erős - mint mondjuk a Holtodiglan volt -, a rendező azonban képes a saját képére formálni a sztorit. Jó döntés, hogy a „heist” helyett a szereplők személyes drámájára helyezi a hangsúlyt. Főként a nagyszerű Viola Davis kerül fókuszba, de emlékezetes az Alice-t alakító Elizabeth Debicki és annak mellékszála is.


A film kifejezetten erős színészi alakításokkal büszkélkedhet. A már említett Viola Davis viszi a prímet, de jó látni Robert Duvallt és Colin Farrellt, továbbá az örök ifjú Lukas Haas-t is!


McQueen nem igazán törte magát, hogy kiszolgálja a közönség igényeit. Atipikus zsánerfilmet forgatott.
Ami kicsit formátlan, amorf, icipicit terjengős - a kelleténél egy hajszálnyit terjedelmesebb.
De a Nyughatatlan özvegyek még így is rendkívül emlékezetes. Kifejezetten hangulatos darab.

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése