Csoda, hogy a Jane got a gun végül elkészült, hiszen
óriási jövés-menés volt a stábban már az előkészületek során...
Először is: Michael Fassbender csúnyán összerúgta a port a rendezőnővel Lynne Ramsay-vel (Beszélnünk kell Kevinről; Patkányfogó), így faképnél hagyta a
projektet. Joel Edgerton eredetileg a
gonosz bandavezér John Bishop
szerepét játszotta volna, de Fassbender
távozása után – jobb híján (?) - ő lett Dan
Frost, a jófiú. Jött Jude Law,
aki aztán tisztázatlan okok miatt szintén dobbantott, s végül Ewan McGregor érkezett a helyére.
Ramsay a Fassbenderrel
történt csörtéje után rossz szájízzel állt neki a forgatásnak és egy kis huzavona
után ő is bedobta a törülközőt, mondván: túl szűkös az idő, nyugodtabb,
ráérősebb menetrendet szeretne. Ráadásul „vitte magával” Darius Khondji-t a tapasztalt, zseniális Oscar-jelölt operatőrt is…
A produkciót végül Gavin O’Connor rendező (Warrior – A végső menet; A zsaruk becsülete)
mentette meg az enyészettől, s bár tisztességgel „levezényelte” a filmet, azért a
háttérben zajló események érezhetően rányomták bélyegüket a projektre.
Pedig a Natalie Portman nevével fémjelzett „női western” nem olyan rossz, mint azt sokan állítják. Gyönyörű
a fényképezés – a képi világ -, a történet drámai vonulata is egészen rendben van –
Edgerton ebben remek partner Portman számára -, ellenben pont „a western” az, ami csorbát szenved. Nem
elég mocskos, nem elég szikár, nincs meg benne az a kevélység, ami - példának okáért - Fassbender tavalyi Slow west-jében frankón ott volt.
Hiába funkcionál klasszul Portman és Edgerton párosa, ha a sztori és a film csak részegységeiben
működőképes. A folyamatos „flashbackek”,
visszaemlékezések fontosak a történet építkezésének szempontjából, mégis szinte
rendre rossz ütemben ékelődnek be a dramaturgiába, s széttördelik a cselekményt.
Pedig az ötlet, hogy „szép lassan
csepegtessük a néző számára az információt”, önmagában nem rossz…
A finálé izgalmas, véres és
lőporszagú - lehet izgulni a két főszereplőért, s Jane diadaláért -, ugyanakkor a legeslegutolsó szcéna idillje
egyáltalán nem passzol az addig látottakhoz. Gejl, művi képsorokkal
búcsúzik a történet… Kár érte…
O’Connor próbálta menteni a menthetőt, végső soron nem is vallott
szégyent, a Jane got a gun - hatalmas
bukását azonban még ő sem tudta megakadályozni… Hiába, ez a film bizony rossz csillagzat
alatt született. Van ilyen…
60%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése