Az Olimpia zárónapjához ex-olimpikonról szóló sport-vígjáték dukál…
Az Asad c. rövidfilmért 2013-ban Oscarra jelölt Bryan Buckley komédiája azonban fájóan kínos és bántóan fárasztó.
Kár szépíteni, a The Bronze bizony „félrement”,
pedig nem volt ez a projekt alapból kudarcra ítélve.
Az élsportolók pályafutásának
esetleges fiaskóit – és az azokból fakadó lelki megpróbáltatásokat -,
illetve a sportolók 'utóéletét' pellengérre tűzni nem rossz ötlet. Kérdés, hogy a
jelenség drámai, vagy komikus oldalát szándékozik kidomborítani az adott mű. Ez
esetben nincs kérdés, Buckley a
komikum irányából közelít, csak hogy ez az egész hacacáré picit sem vicces.
Egyrészt baromira idegesítőek a
karakterek: Melissa Rauch (Agymenők; Spancserek) erőltetett vulgaritása
és keménykedése béna, az Awkward webizódokból
és különféle tévésorozatokból ismerős Haley
Lu Richardson pedig baromira túljátssza a szerepét. Másrészt a forgatókönyv
tök klisés, kiszámítható a cselekményvezetés, sallangokkal teli a dramaturgia.
De ez a legkevesebb, mert hogy
valóban nincs poén, s azt az egy bizarr és abszurd szexjelenetet leszámítva szinte semmi "érdemleges" nem történt a több, mint másfél órás, bő
lére eresztett játékidő során.
Sokat elárul egyébként a film
hányatott sorsra, s a bemutató dátumának folyamatos „tologatása”...
A The Bronze már 2014-ben a premierre várt… végül a 2015-ös Sundance-en debütált, majd 2015
júliusáról októberre halasztotta a forgalmazó az amerikai mozi premiert, hogy
aztán csupán 2016 márciusában kerüljön a film a vetítőtermekbe… s hogy aztán a csúfos bukást követően, gyorsan le is szedjék az illetékesek a műsorról...
Nyilván a Sony is tudta már a tesztvetítés során, hogy ebből bizony nem lesz
világraszóló siker. Nem is lett. A kritikusok sem szerették. Mi sem szeretjük.
Mert, hogy nem jó.
A Riói Olimpiai Játékok méltó lezárásaképpen most inkább be is kapcsolódnánk
az Egyesült Államok – Szerbia kosárlabda
döntőbe. Az mindenképp nívósabbnak ígérkezik.
30%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése