Az ötlet tök frankó, ráadásul nem
akárki, a tapasztalt Doug Liman (A Bourne-rejtély; A holnap határa) álmodta
vászonra a Joel Schumacher Fülkéjének
alapszituját idéző katonadrámát, amelyben egy iraki orvlövész okoz kellemetlen
perceket – inkább órákat - egy jóhiszemű amerikai fiatal felderítőnek. Akit
amúgy baromira nem izgat már ez az egész cécó, nagyon menne már haza; mert hogy
a háborúnak egyébként is papíron már vége.
Emberünk óriási slamasztikába
kerül. A társát hasba lövi a távolban rejtőző, az amerikai katonákat bosszúból,
illetve oktató szándékkal tizedelő titokzatos iraki. És hát Isaac sem ússza meg sebesülés nélkül: a
lábából ömlik a vér, kiszolgáltatottá, azaz célponttá válik, az orvlövész
fegyvere ott leselkedik rá valahol a horizont peremén, ő pedig egy régi iraki
iskola épp hogy egyben lévő tégla fala mögé rejtőzve tipródik a halál
árnyékában.
Aaron Taylor-Johnson abszolút alkalmas arra a „férfi melóra”, amit
annak idején a már említett Fülke c.
klasszikusban Colin Farrell olyan
parádésan abszolvált. Csak hogy itt más azért a felállás, ráadásul Liman lecsupaszította az eredetileg sokrétű,
érzelemdús, drámai szkriptet - így kevesebb lehetőséget biztosítva
főszereplőjének a nagy trüvájra. Ennek ellenére Taylor-Johnson remek, csak a történet veszít egy idő után a kezdeti
lendületéből, majd az egyszerűbb utat választva egy egyszereplős, korrekt, de
nem túl különleges kamara-thrillerré degradálja magát.
Kár, pedig Johnson képes lett volna megmutatni a sztori sokszínűségét. Ezen
irány(ok)ba egyébként itt-ott azért kimozdul a történet, de végül egyik
érdekesnek ígérkező drámai szálat sem viszi végig.
A finálé kétségkívül hatásos, de
valójában egy előre sejthető fordulatot tartogat.
Nagy konzekvencia nincs, noha
thrillerként, zsánerfilmként még így is egészen emlékezetes a The wall. És ez főként Aaron Taylor-Johnson karizmájának
köszönhető.
Rossz viszont belegondolni, hogy Isaac és a rá leselkedő orvlövész közti
párbeszédek mennyivel érdekesebbek és agyasabbak lehettek volna, ha valaki
jobban megírja őket…
65%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése