2019. október 26., szombat

Mami - Ma


Hogy Octavia Spencer kihívást érzett a szerepben, tiszta sor. Hogy a Blumhouse biztosra vette, hogy a Mami óriási pénzügyi siker lesz, az is tiszta sor. 
Vélhetően a filmre fordított büdzsé (5 millió dollár mindösszesen) tetemes része Spencer gázsijára ment, a maradék összegből pedig igyekeztek a srácok valami rendhagyót összehozni, egy olyan koncepciót kidolgozni, ami elbírja az alacsony költségvetést.


A Mami viszont társadalomkritikának (mert mint minden valamire való horrornak, vannak ilyen irányú törekvései) rém gyenge, drámának komolytalan, pszichológiai tanulmánynak túlságosan elnagyolt és felszínes, horrornak pedig nem elég vérfagyasztó.


Tate Taylor színész-direktor rendezői pályája valahol 2016 környékén, A lány a vonaton c. krimi-adaptációval siklott ki. Pedig Taylor karrierje ígéretesen indult: mind a James Brown biopic (Get On Up), mind pedig a többszörösen Oscar-nominált - és egy díjat végül bezsebelő - A segítség is kiváló filmek voltak.
Miután azonban Taylor a zordabb műfajok irányába mozdult, egyre bizonytalanabbá kezdtek válni a rendezései. A lány a vonaton is rendkívül kaotikus volt, a Mami viszont még elődjénél is zavarodottabb és összefüggéstelenebb.


Kezdjük ott, hogy Scotty Landes szkriptje egész egyszerűen rossz. Rossz a koncepció! Taylor láthatóan mindent megtesz a siker érdekében, törekvései azonban hiábavalóak. Sőt, csak még zavarosabbá válik az összkép a sok-sok, innen-onnan beemelt alkotóelemnek köszönhetően.


Előképként ott lebeghetett Taylor szeme előtt Rob Reiner Tortúrája, vagy a másik King-klasszikus, a Carrie, de nyilván nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom: a Mami az iménti horror alapvetések nyomába sem ér!
A Mami nyomasztó film! Nyomasztóan rossz!

35%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése