2016. március 3., csütörtök

Brooklyn


…a Brooklyn 3 Oscar-jelölése közül (legjobb film; legjobb női főszereplő; legjobb adaptált forgatókönyv) végül egyiket sem váltotta díjra… és hát nagyon is helyénvaló a dolog, hiszen John Crowley (A bűn hálójában; Kényszerszünet) mozija talán az egyik legbátortalanabb és leggyámoltalanabb az idei Oscar-felhozatalból. 


Szomorú, de igaz: a kiváló kortárs angol regényíró, Nick Hornby forgatókönyve kicsit „ragacsos” - szirupos, s épp ezért nincs meg a sztorinak az a magával ragadó, rendkívüli ereje, amit egy „legjobb film” Oscarjára jelölt alkotástól elvárnánk – joggal...
Félre ne érts, a Brooklyn nézhető kis „limcsi”, de ebből az alap sztoriból születhetett volna egy jóval fajsúlyosabb film is. Határozott(abb) üzenettel, részletesebb karakterrajzokkal bizonyára erősebb lehetett volna a Brooklyn


…így ebben a formában Crowley munkája icipicit felszínes. Nem „nagyon zavaróan”, de épp eléggé ahhoz, hogy ne tudjuk ’nem megjegyezni’…
…ezzel szemben azért persze jóleső látni, hogy Saoirse Ronan milyen csodás színésznővé érett az évek során (mennyire kedveltük anno a Hanna-ban, te jó ég)… s hogy tulajdonképpen képes élettel megtölteni egy ilyen nem túl  jelentőségteljes szerepet/karaktert is. 


...a film azért felvet egy-két izgalmas kérdést: a főszereplő Eilis dilemmája az „ígéret földje”, vagyis Brooklyn, és szülőföldje a sokkal barátságosabb ír kisváros között valós probléma, ahogy a „házasodni-nem házasodni” kérdéskör is tartogat némi izgalmat… Eilis, vagyis Ronan kisasszony figuráján kívül azonban nincsenek igazán érdekes karakterek a sztoriban, s ez némileg csorbítja is az élményt.
Ráadásul Hornby egy örökbecsű, de nagyon is nyilvánvaló – túlságosan evidens - konzekvenciával zárja meséjét...


Hangulatában azért kellemes kis darab a Brooklyn, elképesztőek a díszletek, zseniális a korfestés, s Saoirse Ronan játéka is bőven megér egy misét!
Ezek miatt érdemes…

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése