Annette Bening lehengerlő. Nem véletlen, hogy komoly fesztiválok, rangos
filmszemlék nominációit – és alkalomadtán díjait – érdemelte ki a filmben
nyújtott alakítása.
De Mike Mills prózaira, regényes hangulatúra vett mozijának „női” mind
kifogástalanul szerepelnek – teljesítik be nőiességüket - ebben a szokatlan
szerkesztésű alkotásban. A ’70-es évek Amerikájában, a hippi kolóniák
szabadelvűségében, a „make love, not war”
– ideológiájában. A szabad szellemben.
Tökéletes terep!
A The diary of a teenage girl-el rokon hangulat magával ragad,
ugyanakkor Mills mozijából hiányzik
az a bensőségesség, ami A tinilány
naplójában megvan. Borzasztóan erősek a képek, Elle Fanning, Greta Gerwig
és Billy Crudup tökéletes társai a sziporkázó
Annette Beningnek, mégis hiányzik egy
olyan erőteljes karakter, mint 2015-ös coming
of age kedvencünk főszereplője, Bel
Powley.
Érdekes, hogy bár Mills a női szerepeket, illetve a nőiséget,
a női sorsot veszi górcső alá, a cselekményt mégis a tizenéves srác, Jamie szemszögéből követhetjük nyomon. Feminista
mozi, férfias perspektívából. Roppant mód izgalmas!
A film sok mindenről mesél,
beszél egyszerre, sokféle nézőpontot ütköztet. Dicséretes, de talán a kevesebb
mégis több lett volna. Mills elveszik
a részletekben, s az epizodikus szerkesztés sem feltétlen tesz jót a befogadói
oldalnak - széttöredezi az alkotást, bizonyos szempontból kioltja a pozitívumokat.
Gyakorta „zuhan meg” a cselekmény, hogy aztán a rendező a nulláról építse újra
a sztorit. És működik, és sikerül neki! Csak mikor már épp közel kerültünk
hozzá, rendre eltávolodik tőlünk a történet. Rendhagyó film ez, na! Rendhagyó
nézői hozzáállást igényel!
Kicsit artisztikus, helyenként
modoros, és némiképp pózer, de üdítő különlegesség!
75%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése