2018. szeptember 19., szerda

Pszichoanyu - Tully


A Jason Reitman – Diablo Cody páros harmadik közös melója ez már, s noha a Pszichoanyu – jájj, de elcseszett, félrevezető cím ez már megint – nem olyan átütő, mint a Juno, mindenképp jobb, mint a középső darab, a Pszichoszingli.


Charlize Theronnak nagyon fekszenek az ilyen „átváltozós” szerepek. Most is jó pár kiló plusszal, leharcolva, smink nélkül, csapzottan állt a kamerák elé.
De bármennyire is irányított a dolog, a művésznő hót autentikusan hozza a három gyerekes, mindig tök fáradt, agyon terhelt családanya - karaktert.


Egyfajta óda ez az amazonként küzdő – és konstans helyt álló - anyukákhoz, akik sokszor erőn felül teljesítenek, miközben a férj inkább csak apukát játszik (mímeli a családfő szerepét), s közel sem vesz részt a napi rutinban olyan vehemenciával és olyan odaadóan, mint az elvárható lenne.


Reitman, azon túl, hogy esetenként azért picit túllő a célon, és beleszalad egy-két didaktikus jelenetbe, most is nagyon érzékletes.
Íme a szürke hétköznapok, a nagybetűs valóság: anyuka tejet fej, fel-le rohangál a három gyerekkel az oldalán, bajlódik a házimunkával, vizelési problémákkal küzd a szülés után. És semmi szépelgés: egy jelenet során még azt is kifejti, hogy ugyan szereti a férjét, nem gyermekei apja volt annak idején a tuti befutó, s tulajdonképpen ló nincs, jó a szamár is alapon döntött mellette.


Intelligens, különös film a Tully! Ráadásul a történet legvégén egy kvázi thrillereket megszégyenítő csavart is kapunk ajándékba, ami ugyan összességében sokat nem tesz hozzá a film mondandójához, mindenképp új nézőpontba helyezi az addig látottakat.


A Pszichoanyu frappáns kis szösszenet. Nem zseniális, nem tökéletes, de épp oly szerethető, mint az összes eddigi Reitman-mozi.
Hibáival együtt szerettük - megéltük, bírtuk a különc stílusát!
Charlize Theron pedig felejthetetlen – újfent!

75%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése