2018. december 16., vasárnap

Wheelman


A Netflix fenekestül forgatta fel alig 5 esztendő alatt a mozgóképes ipart. A világ talán legismertebb filmes streaming szolgáltatója ki is vívta a konkurens stúdiók ellenszenvét, hisz saját gyártású sorozatai és egész estés játékfilmjei egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Nem beszélve arról, hogy az utóbbi időben egyre több A-listás művész vállal szerepet a Netflix által forgalmazott produkciókban, melyek a mozikat messzire kerülik, s szinte csak és kizárólag az interneten érhetőek el.


De ami felhasználói részről a legizgalmasabb az egészben: a Netflix bátran bevállal olyan projekteket is, amelyeket a biztonsági játékot játszó és preferáló nagy filmstúdiók élből elutasítanak.
Nyilván lehet pro-kontra érveket felsorolni, s az is igaz, hogy a film eredeti „otthona” a moziterem, mégsem lehet figyelmen kívül hagyni a digitális kor által támasztott igényeket és követelményeket.
És a helyzet az, hogy a Netflix kiváló abban, amit csinál! Remekül alkalmazkodik, és termékei színvonalára sem lehet igazán panasz.
A nagy dobás a cég részéről ugyan még várat magára – talán majd most, Cuarón Roma-ja fogja megtörni a jeget! -, de tény, hogy egy csomó friss és ötletes filmterv vándorolt volna a kukába, ha nincs a Netflix.


És akkor a hosszas felvezető után térjünk rá az első filmes Jeremy Rush mozijára, ami nagyszerűen illik - az imént taglalt okok miatt - a Netflix profiljába. Ha a streaming szolgáltató ugyanis nem állt volna a projekt mögé, tuti nem kerülhetett volna képernyőre a Wheelman.
Rush kvázi egyszemélyes kamara thrillerében a többnyire mellékkaraktereket megformáló, ugyanakkor kellően karizmatikus Frank Grillo-ra osztották a főszerepet. Igen jó érzékkel! A pali láthatóan élvezi, hogy végre ő lehet a középpontban és csak rá fókuszál a kamera!
Az alig 80 perces történet pörög, ahogy illik, s végig képes fenntartani a figyelmet. Még akkor is, ha a nagyon ígéretes első félidő után picit ellaposodik a cselekmény, és a zárás sem visz be akkora gyomrost, mint várnánk.


Ettől függetlenül működik a koncepció, miszerint szűk másfél órán keresztül furikázunk egy autóba zárva Grillo-val, miközben a „westend guy”-ok módszeresen és akkurátusan próbálnak „minket” levadászni.
A kocsi csomagtartójában 230 ezer dollár lapul, nyilván az sem elhanyagolható tényező, de az is hamar kiderül, hogy a történet azért szövevényesebb annál, hogy csak és kizárólag a pénz legyen az egyedüli mozgatórugója.


Láttunk már ilyet, vagy legalábbis valami hasonlót, emlékezzünk csak Steven Knight kiváló 2013-as Locke c. kamara-drámájára, amelyben Tom Hardy ült a volán mögé, s akárcsak most Frank Grillo esetében, az ő telefonbeszélgetései is tudtak annyira érdekesek és feszültek lenni, hogy lazán megtöltötték tartalommal a másfél órás játékidőt!
Apa kocsit hajt!

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése