2017. június 10., szombat

Élet - Life


Noha Espinosa nem nagyon rejti/rejtette véka alá, hogy egyfajta Alien-hommage a Life (már az előzetesek is azt sejtették, hogy itt bizony Ridley Scott klasszikusa lesz az „alap”), mégis hiba lenne ötlettelen parafrázisként leírni a svéd származású rendező filmjét. 


Először is: a halál – élet (?) – esetünkben nem a nyolcadik, hanem a hetedik utas, s végső soron nem is lételeme a gyilkolás – miként az Alien-mozik hasfalból előtüremkedő ragadozójának -, szimplán csak túlteng benne az életösztön. A cuki módon Calvin névre keresztelt, hiper gyorsan fejlődő marsi létforma csupán a túlélésért küzd, majd - miután ellenséges reakciókba ütközik - az „erősebb kutya baszik” elve alapján igyekszik a tápláléklánc csúcsára hágni a mindösszesen hat fős, nemzetközi űrbázison. 


Daniel Espinosa nem sokat bajlódik a viszonyokkal, szinte mindent a suspense-nek és a pergő ritmusnak rendel alá. Bölcs döntés! Az alap szitu kísértetiesen ismerős, így hát nincs mese, székbe kell szegezni a nézőt! A vállalt feladatot pedig a stockholmi rendező tisztességgel abszolválja. 


Nincs új a nap alatt, de a Life – elég magabiztos cím, nem igaz? – pimasz húzásai és „szabálytalanságai” a maguk módján egészen imponálóak. A film lazán megválik másodpercek alatt a karaktereitől (senki számára sincs kegyelem, egytől egyig mindenki csúnya véget ér), s még a fináléban is képes meglepetéseket okozni. 


Szóval, persze, láttuk már ezt „valahol”, de Daniel Espinosa mozijában kellő kraft és kreativitás munkál!
Nyolc… izé, hetedik utas a halál! 

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése