2015. május 27., szerda

Automata


Sajnos hiába jó Banderas, hiába egészen jó az alapötlet, az Automata végül egy beváltatlan ígéret marad, amelyről jószerivel csupán csak annyi fog a későbbiekben eszünkbe jutni, hogy volt benne egy-két egészen szürreális felvétel – főként a sivatagos szcénák erősek e tekintetben -, és hogy ez az a film, amelyben Melanie Griffith-et jól pofán lövi két kiscsákó. 


A nagyrészt Bulgáriában forgatott posztapokaliptikus sci-fi 2044-ben játszódik. Főhőse a Banderas által életre keltett „biztosítási ügynök”, aki egy robot tiltott ’átprogramozása’ ügyében kezd el nyomozni, mely aztán egy egészen komoly, az egész emberiséget érintő „összeesküvéshez” vezet...
Az Asimov-i hangulat helyenként átjön, de a bizarr dolgok – mint amikor pl. Banderas táncra perdül a robotlánnyal – inkább komolytalanok, mint hatásosak. Ráadásul a film első fele kifejezetten nehézkes. A sivatagban játszódó etap már tartogat egy kis feszültséget, de igazándiból mindvégig az volt az érzésem, hogy Gabe Ibánez nem nagyon tudta eldönteni, hogy milyen filmet is akar forgatni. 


A drámai éle a sztorinak egész egyszerűen nem működik; s létfilozófiai kérdéseket boncolgató alkotásként is végül lyukra fut az Automata…
Az önmagában nem lenne probléma, hogy egy viszonylag eseménytelen, lassú folyású filmet kapunk, hiszen mindezt kiválóan ellensúlyozhatná a nyomasztó hangulat és a határozott közlési szándék (lásd: Országúti bosszú). Csakhogy Ibánez mozijának épp a ’veleje’ hiányzik, a vaskos mondanivaló.
Az egyébként lenyűgöző és remekül megszerkesztett látvány önmagában kevés…


Céltalanná és súlytalanná válik végül az Automata; pedig ha már spanyol mozi, akkor akár joggal várhattunk volna valami különlegeset, valami szokatlant és meglepőt.
Ibánez sajnos mellélőtt ezzel a filmmel…

45%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése