2015. november 27., péntek

Visions


…szóval íme egy zsír új Blumhouse ’product’, ami annyira friss, hogy az USA-ban is csak 2016 elején debütál!
Kevin Greutert rendező még valamikor a ’90-es évek közepén, vágóként kezdte a szakmát, de a reklámok és videó klipek után gyorsan átnyergelt a játékfilmek világába, azon belül is a horror zsáner vált a szakterületévé. Tulajdonképpen „végig vágta” mind az öt Fűrész epizódot, majd a Saw 6. felvonásánál már rendezőként is bemutatkozott. Aztán 2014-ben szállított egy bitang rossz horrort (ez volt a Jessabelle), és most itt van a Visions, ami ugyan nem váltja meg a világot – továbbra sem -, de ez talán Greutert eddigi legösszeszedettebb munkája. 


Még akkor is, ha az alap sztori tulajdonképpen a 2007-es Betolakodó c. ultra kemény francia horrorból táplálkozik… és ha már párhuzam, akkor a Skeleton key is megidéződik néhány röpke pillanat erejéig, bár – és ez abszolút a forgatókönyvírók érdeme - a Visions tényleg egy egészen ügyes ötleten alapul. Igaz, hogy kis túlzással ez az egyetlen megsüvegelendő eleme a filmnek, de mivel Blumhouse produkcióról beszélünk, és ugye manapság a horrorban az erős – na jó, ne túlozzunk, fogalmazzunk inkább úgy, hogy „az elfogadható” – szkript ritka, mint a fehér holló, ezért a Visions minden szempontból pozitív csalódás.
No ne gondolj semmi rendhagyóra, de Greutert egészen jól szövi össze a thriller zsánerelemeit a horrorral, és még egy kis nyomozós okoskodásra is futja neki. 


A történet a tucat-horrorok jellemző felütésével indul: Eveleigh csodával határos módon éli túl az autóbalesetet. A másik kocsi sofőrjének azonban nincs akkora szerencséje: az állapotos nő sajnálatos módon elveszíti kisbabáját... Hősnőnket természetesen majd’ egy év után is emészti a lelkiismeret, de miután teherbe esik, férjével új életet kezdenek, s egy bortermelő vidéken telepednek le. A ház csodás, a környezet festői, Eveleigh azonban nem talál nyugalmat, hamarosan furcsa látomások kezdik el kísérteni…


A színészi játék abszolút B-kategória: sem Isla Fisher (Ünneprontók ünnepe; Szemfényvesztők), sem Anson Mount (A biztonság záloga; Egy cipőben) nem tud túllépni a saját korlátain.
A Visions azonban – fáj bevallani, de - egy viszonylag jól sikerült Blumhouse produkció, amelynek története végre nem csupán a színtiszta transzcendentalitásra épít, amelyben nincsenek ócska, elhasznált jump scare-ek, s amely igyekszik a saját útját járni. 


Blumtól már viszonylag kevéssel is beérjük…

60%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése