2014. július 9., szerda

Boy A - A bűn hálójában


Lépjünk túl a borzasztóan közhelyes béna magyar címen, és fókuszáljunk az alkotásra.
’Boy A’: a brit törvénykezés ezzel a kifejezéssel illeti a fiatalkorú elkövetőket, ezzel az „anonimitással” igyekszik megóvni és megvédeni azok személyiségi jogait. …szerencsére a film nem egy frázisokkal teletuszkolt tárgyalótermi melodráma, és nem is egy agyatlan akciófilm – tanúvédelmi programmal a főszerepben.
A Boy A nagyon is európai, jóllehet, Andrew Garfield 2007 óta már javában Hollywoodban „tolja” és kasszasikert kasszasikerre halmoz, perpillanat épp a Pókember – reboottal. A bűn hálójában azonban fontos mérföldkő a fiatal angol aktor karrierjében, ugyanis ekkor figyelt fel rá úgy Isten igazából a szakma. Ezt jelzi – igen érzékletesen - a 2008-as BAFTA-díj (’Best Actor’). Andrew-t ettől kezdve már senki nem szívatta a nevével, sokkal inkább a játékát méltatta a sajtó – megjegyzem, teljes joggal. 


A film központi figurája Jack Burridge, aki 14 év után szabadul a javítóintézetből – azt, hogy mit követett el, fedje inkább jótékony homály -, s mentora segítségével, új személyazonossággal próbál „re-integrálódni” a társadalomba.
Szerencsére a Boy A kerüli a kliséket, vagy ha alkalomadtán használ is jól bevált paneleket, okosan, stílusosan, egyedi módon építi be azokat a történet vázába. De nem is feltétlen a sztori a hangsúlyos, hanem a megvalósítás, illetve a nyomasztó, lelket nyomorgató hangulat


Garfield remek „frontember”, törékeny és szenzitív, valódi „lírai-én”, akinek „jól áll” a szenvedés. A felkavaró történet mellett a film bónuszba még egy kis társadalomkritikát is tartogat – a kurva bulvársajtó, ugye… - s ezzel egyértelműen az utóbbi évek egyik legfelkavaróbb, legsúlyosabb drámáját tisztelhetjük a személyében. 

85%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése