„Az asszonynak a konyhában a helye!”
…a 20. század elején Emmeline Pankhurst, s szüfrazsettjei
egészen másként vélekedtek a dologról…
A feminizmus első határozott, elszánt zászlóvivőinek történetét
eleddig még nem dolgozta fel egyetlen mozgókép sem – pedig a nők szavazati
jogának kivívása tulajdonképpen elkerülhetetlen, s mint egy törvényszerű
mozzanata korunk modern, demokratikus társadalmának! …és, mint ahogy azt Sarah Gavron rendezőasszony be is
bizonyítja: rendkívül érdekes és izgalmas mozzanat ez!
Természetesen egy ilyen témával
egy csomó buktató is jár: Gavronnak
nem is sikerült 100%-osan a mutatvány. A film fiktív főszereplője Maud – azaz „a munkásosztály mosónője” - kissé stilizált figura… Nagy szerencse
azonban, hogy egy olyan zseniális, érzékeny művészt sikerült meggyőzni a
szerepre, mint Carey Mulligan!
Gavron rendkívül feszes tempót diktál, a szüfrazsettek „akciói”
kifejezetten izgalmasak, szépen épülget a történet, mely aztán egy igen erős
végkifejletben kulminál.
A lovas derby, s az a bizonyos
meghökkentő jelenet egyértelműen A
szüfrazsett egyik legváratlanabb, legemlékezetesebb „húzása”.
Bár Sarah Gavron mozija nem ad teljes képet a mozgalomról, Emmeline Pankhurst figurája Meryl Streep tulajdonképpeni „cameoztatásával” meglehetősen háttérbe
szorul, de A szüfrazsett tud annyi
értékes és fontos információval szolgálni, s tud annyira lebilincselő és egyúttal stílusos lenni,
hogy egy kifejezetten színvonalas moziként tartsuk a későbbiekben is számon.
80%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése