2016. február 20., szombat

Gyilkos ösztön - Solace


A Solace-t eredetileg a Hetedik folytatásának szánták a szerzők - szerencsére azonban hamar letettek ezen szándékukról... Azért szerencsére, mert egyrészről a Solace szkriptje borzasztóan slendrihány (bele kap ebbe, bele kap abba, de végül egyik szálat sem viszi végig, egyiket sem építi "igazi" történetté), másrészt közel sem ér fel, sem szellemiségében, sem mondanivalójában, sem színészi játék tekintetében David Fincher felejthetetlen remekművéhez...


Afonso Poyart filmje nem elég egységes, nem elég karizmatikus, ellenben borzasztóan izzadságszagú: a thriller szál teljesen banális, a dráma pedig egész egyszerűen nem működik, hisz a forgatókönyv nem képes magával ragadni - „behúzni” a sztoriba - a nézőt.
A szereplőgárda ugyan impozáns, de Colin Farrell nevetséges ebben a szerepben (a totálisan egydimenziós karakter persze ismét csak a béna szkript számlájára írható), Abbie Cornish olyan, mintha valamelyik CSI epizódból szalajtották volna, Anthony Hopkins pedig - fáj bevallani, de - mostanra már csupán önmaga árnyéka… 


Egyedül Jeffrey Dean Morgan az, aki képes némi életet lehelni a sztoriba, de egymaga bőven kevés ahhoz, hogy emlékezetes moziként könyvelhessük el a Solace-t.
Előképként felsejlik természetesen a Hetedik – úgy en bloc -, a kissé bénácska Nicolas Cage thriller, A holnap a múlté – a cselekmény mozgatórugója a látnoki képességekkel megáldott médium -, s a Fűrész a didaktikus mondanivaló okán. Ilyen együgyű módon azonban még sosem járták körbe az eutanázia témakörét mozifilmben…


Lehetett volna ez egy szórakoztató kis mixtúra is. Nem lett… 
A Solace kusza, zavaros és összefüggéstelen.

45%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése