2017. december 2., szombat

A Dark Song


Különös ambivalencia. Az elsőfilmes Liam Gavin komótos, lassú folyású horror – helyesebben: horrorisztikus vonásokat mutató - drámáját a kritika imádta, a publikum viszont értetlenül, fejvakarva fogadta.
Nem egy közönségbarát mozi az A Dark Song. A film Wales hideg-rideg kontextusába röpít, azon belül is egy vidéki kúriába, ahol a hitevesztett, elkeseredett asszony, Sophie, és a bohém, szedett-vedett külsejű és jellemű „túlvilág-szakértő” Joseph egy sötét, keserves, több hónapon át tartó kísérletnek veselkedik neki. A cél: a fekete mágiát segítségül hívva megidézni Sophie őrangyalát – majd az asszony halott gyermekének szellemét.


Ghost horrorokkal tele a padlás, az író-rendező Liam Gavin azonban új megközelítést alkalmaz, és a felvezetésben – illetve a film első 2/3-ában – a szertartás lelki folyamataira fókuszál, s a procedúra metódusát, valamint a résztvevőkre gyakorolt hatását mutatja be – közel dokumentarista részletességgel. Persze mindez nem azt jelenti, hogy egy szellemidézős „kisokost” kapunk a mozijegy áráért, de ennyi démoni, okkult jelképet még biztosan nem láttunk annak előtte a vásznon. Ráadásul ezúttal pontról pontra, lépésről lépésre követhetjük a – khmm - folyamatot…


Egyfajta démoni színdarabként/kamaradrámaként egészen remekül funkcionál a film - nagyjából a játékidő derekáig. Izgalmas a két főszereplő kapcsolatának furcsa rezgése, egymásra hatása. Gavin kiváló érzékkel titkolózik. Végül aztán – érthetetlen módon - egy kézenfekvő megoldást választ a lezáráshoz, mellyel tulajdonképpen zárójelbe teszi az addig látottakat.  


 Nyomasztó atmoszféra, feszültség, rejtély.
…és – vigyázat, nem bedőlni a misztikumnak! – triviális fordulat és „álmagyarázat” a legvégén!
Bízunk benne, hogy Liam Gavin legközelebb nem blöfföl ekkorát, mert végül is figyelemre méltó és tehetséges fazon ő!

65%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése