2017. december 4., hétfő

Csábítás - The Beguiled


Hogy mi szükség volt egy örökérvényű klasszikus, A tizedes háreme újraforgatására, csak a jó ég, és Sofia Coppola tudja. A direktorasszony nyilván a filmért kapott Cannes-i rendezői díjra hivatkozik majd, mert ugye az mégiscsak valami, de az igazság az, hogy a The Beguiled nem más, mint egy tisztességes, de nem túl releváns remake. Egy tulajdonképpeni ujjgyakorlat.


Coppola azzal magyarázta filmje létjogosultságát, hogy ezúttal női szemszögből meséli majd el az ismert történetet, és igyekszik az amerikai polgárháború ideje alatt játszódó kamaradrámát olyan perspektívába helyezni, amely korunkra – a mai női – férfi viszonyokra - is reflektál.
A missziós (feminin) célok elérése azonban csak részben sikerült. Először is, borzasztóan feszes a tempó – alig 90 perc a film. Ez egyfelől jót tesz a mozinak, másfelől viszont nem hagy elég időt a lelki folyamatok bemutatására és a kritikus pillanatok – szcénák - egészséges lecsengésére. Coppola sebbel-lobbal vezet végig minket a sztorin...


Filmje jóval könnyedebb hangvételű, mint a ’71-es Siegel-féle verzió. Mindez nyilván a koncepció része volt, de épp emiatt nem érezzük igazán a történet súlyát.


Farrell egyébiránt remek a bentlakásos lányiskolába betévedő, majd a nőket - női szíveket - és az iskola életét teljes mértékben megbolygató katona – férfi – szerepében. Mégis Kirsten Dunst a legmeggyőzőbb, mellette még Nicole Kidman is eltörpül – igaz, ő most nem is kapott túl sok sanszot, hogy bizonyíthasson. 


A feszültséget hiányoltuk, s a tétjét sem éreztük minden esetben a sztorinak, de kétségtelen, hogy Coppola tehetséges direktor, jó látásmóddal és kiváló ízléssel. Mindez itt is érvényesül.
Nem sokkal gyengébb, mint az eredeti, de azért gyengébb és kevésbé hatásos.
Korrekt meló, korrekt kivitelezés. Hiányérzet viszont van.

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése