2020. február 16., vasárnap

A tökéletesség - The Perfection


Emlékeztek J.K. Simmons perfekcionista jazz karvezetőjére a Whiplashből?
Na már most, a The perfectionnel a Miles Teller életét és dobos karrierjét megkeserítő Fletcher tanár úr bomlott elméjébe nyerhettek bebocsátást.


Lövésünk nincs, hogy Richard Sheppardot mi sarkallhatta a film elkészítésére, de mindenképp lennie kell – így, vagy úgy – valamiféle személyes érintettségnek a témában.
A látottak alapján az viszont maximálisan érthető, hogy egyetlen nagyobb filmmogul sem állt a projekt mögé. Azaz, hogy dehogy is nem: a Netflix volt olyan kegyes és gondjaiba vette Sheppard meglehetősen bizarr moziját.


Drámának nem dráma, horrornak nem igazán horror. Inkább egyfajta borult pszichológiai tanulmány, és társadalomkritika, mely a tökéletességre való folytonos törekvésnek mutat görbe tükröt. De még hogy! Sheppard eszközei finoman szólva sem túl szofisztikáltak.
S habár a film csordultig van túlkapásokkal és elképesztő „WTF-jelenetekkel”, azt senki nem állíthatja, hogy nincs üzenete a sztorinak. Elég, ha csak a kifejező záró képkockákra gondolunk. 


Öncélú, oké, bizonyos értelemben nagyon is az, de Sheppard  ügyes és rafkós - mindvégig képes fenntartani a néző érdeklődését. Még ha ahhoz nem is mindig a legoptimálisabb, vagy fogalmazzunk inkább úgy, legnyerőbb megoldást választja.


A The perfection bizarr bosszú moziként is működőképes. De igazándiból nem is a rendhagyó történet miatt válik emlékezetessé, hanem műfaji sokszínűségének és ritmusváltásainak hála.
Nem patent, nem mindenben következetes, de meg kell hagyni, bátor kis mozi. Karakán és bevállalós.
Not quite YOUR tempo!

70%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése