2015. szeptember 28., hétfő

Terminator: Genisys


Nosztalgia film? Igen! Kedveljük a nosztalgiát? Az attól függ…
A Terminátor franchise már egy bő évtizede vergődik (a T-800-as szemében jó ideje csupán pislákol a piros fény…) hiszen sem a 2003-as A gépek lázadása, sem pedig a 2009-es Megváltás nem nyerte el messzemenően a mozilátogatók és a rajongók tetszését. Nem is csoda, az utóbbi két rész ugyanis színvonalában messze elmaradt az első kettőtől. No de hát azok filmtörténeti mérföldkövek voltak kérem, és persze, a lehetetlen nem létezik, de a tökéletest überelni nagyon nehéz – azt inkább csak megközelíteni lehet… 


Jelentjük, ezúttal sem történik meg a csoda. Kurva sok a csetlés-botlás, és hát a nosztalgia elemek sem segítenek túl sokat – inkább csak feleslegesen túlbonyolítják a cselekményt, amely naná, hogy alapvetően nem olyan bonyi, mint amilyennek elsőre látszik…
Mégis: ez az ötödik talán a legszórakoztatóbb etap a 2003-as Terminátor mozi óta!
Mindez nagyrészt Arnie come back-jének köszönhető, mert hát hiába deres a frizura, a kormányzó úr predikatív szószerkezetei még mindig aranyat érnek; és hát az a kényszeredett mosoly, na az mindent visz…


Ha el tudsz vonatkoztatni attól, hogy ez bizony egy bődületes nagy baromság, egy újbóli időhúzás a franchise történetében – bár a Skynet-nek ugye „lőttek” (?) -, akkor akár még jól is szórakozhatsz. Csak kérlek, ne vedd komolyan a show-t!  


Nem egy óriási csavar, hogy ezúttal maga John Connor a rossz fiú, de talán ez volt az egyetlen járható út, hogy némiképp életet leheljenek az alkotók a franchise-ba.
John „átalakulása” remekül rímel az első két rész ellentétességére. Ahogy Arnold gonosz halálosztóból „melegszívű” védelmezővé avanzsál a második felvonásra, úgy válik a Terminátor-univerzum kulcsfigurája és hőse, J. Connor az 5. rész gazfickójává. Nem rossz, nem rossz…
Persze sokkal több volt ebben, de oké, kiegyezünk a ’húzással’. 


A Genisys amúgy akciófilmként egész jól működik. Az új Kyle Reese (Jai Courtney) rendben van - sokkal inkább, mint Nick Stahl, vagy Anton Yelchin anno. …és Emilia Clarkkal sincs az ég egy adta világon semmi probléma.
Persze egy olyan fenyegető, apokaliptikus atmoszférának – víziónak – jobban örültünk volna, mint amit James Cameron lazán, kisujjból kirázott 1991-ben…
De az Isten szerelmére! A nosztalgia ilyen… kicsit giccses, kicsit zavaros, kicsit csapongó, s csak „kicsit” olyan, mint…
Legyen ennyi elég!
Nem olyan rossz, mint mondják…

65%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése