…látunk egy mértani precizitással
kivitelezett rajtaütést. A drogtanya az arizonai Phoenixben, a sivatag kellős közepén terül el… A sikeres akció után
az FBI ügynökök – a lefoglalt kábszer mellett – oszlásnak induló holttesteket találnak az épület falába rejtve. Majd – mindennek betetőzéseként - a
közeli csűrben robban egy bomba: 2 officer hagyja ott a fogát. Leszakadt végtagok, por és vér – pánik...
Keményen indul a Sicario…
A majd’ 2 órás hajsza a Juárez-i mexikói drogbáró után a kanadai
Denis Villeneuve eddigi legprofibb munkája!
Nem, nem ez a legjobb Villeneuve-mozi,
a Fogságban – már csak témájából
adódóan is – letaglózóbb és hatásosabb; a rendező azonban ismét nagyon magas
hőfokon ég!
A 12 Oscarra jelölt Roger Deakins képei elképesztőek, remekül pulzál együtt a feszes dramaturgia, és a nagyszerű operatőri munka. Hosszú
snittek, látványos nagytotálok, kiváló kontúrozás. Már önmagában Deakins kompozíciói élményszámba mennek...
A direktor azonban mesterien
alkalmazza/használja a suspense-t.
Ráadásul főhősei – mint minden eddigi filmjében - most is nagyon összetett karakterek.
Pedig Villeneuve nem egy szószátyár faszi, nem
bocsátkozik felesleges részletekbe. A Sicario
központi figurájáról Macer ügynökről sem beszél sokat, mégis, szinte mindent tudunk a nőről.
Macer első mexikói (Juárez-i) kiruccanása maga a nagybetűs ’feszültségkeltés’. Zseniális jelenetek sorjáznak. Villeneuve
úgy tud borzasztóan ’hollywoodi’
lenni, hogy közben alig-alig alkalmazkodik az álomgyár klasszikus elvárásaihoz.
A színészek szintén profin
illeszkednek a 'profin' felvázolt kontextusba. Emily
Blunt titokzatos és talányos, Josh
Brolin férfias és szikár; Benicio Del
Toro azonban kollégái fölé emelkedik minden tekintetben. Egy pillantás, egy
mozdulat, néhány foghegyről elmormogott szó/mondat… Szenzációs a pali, na!
Denis Villeneuve mozija egyértelműen az év egyik legjobbja! Erőtől
duzzadó, feszült, tárgyilagos zsánerfilm. Olyan, amilyen manapság ritkán kerül ki
Hollywoodból…
90%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése