2015. december 18., péntek

Testvéri kötelék - Broken horses


Hiába James Cameron és Alfonso Cuarón méltató szavai, ettől még a Broken horses egy hatalmas nagy öngól.
Egy ilyen téma körültekintő karakterábrázolás és valós drámai él nélkül ugyanis kudarcra van ítélve. Ezt senki nem említette Önnek, kedves Mr. Chopra? Ja, hogy a rendező úr rendhagyó módon kívánta filmre vinni a toposzt? Értékeljük a szándékot, de nagy akarásnak biza mindig nyögés a vége.


Az Indiából importált Vidhu Vinod Chopra extrém (?), abszurd (?) narratívája működésképtelen. Mindez nagyjából a játékidő 10-15. perce környékén válik teljesen nyilvánvalóvá.
(Egy kis extravagáns eleganciát bőven elbírt volna a „fogalmazás”…)
A párbeszédek többsége izzadságszagú, és suta. Sőt, Chopra olyannyira nem bánik jól a pennával (a forgatókönyvért is a direktor felel), s olyannyira rossz tempóban ’vezényel’, hogy képtelenség bármit is átérezni abból, amit egyébként közölni szándékozik - szándékozna…
A „tetőpontok” nagy része már-már nevetségesen kínos. Vincent D’Onofrio egydimenziós gengszter figurájának „lovas” hasonlata sem illik a kontextusba… Akkor ez most végül is valami abszurd, kifordított neo-western, vagy mi a jó ég? Vélhetően maga Chopra sem tudott dűlőre jutni a kérdést illetően…


Chris Marquette nem elég jó színész ahhoz, hogy egy ilyen összetett karaktert természetesen keltsen életre – túlzottan művi és modoros. Anton Yelchin (Star Trek; Odd Thomas) tehetséges srác, de ő is elvész az identitászavaros szkript sűrűjében. D’Onofrio bántóan halovány.
Ennyit a castingról…


A Broken horses legeslegutolsó szcénája a nagybetűs WTF… Teljes a zavar, s a hiba biztosan nem a mi készülékünkben van!
Ügyetlen, bölcselkedő, önmagát túlzottan komolyan vevő film a Testvéri kötelék.
Ez a 90 perc bizony pocsékba ment… 

25%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése