A Blum Productions legújabb szösszenete sokat próbált szakemberek „segédletével”
áll csatasorba: Iain Softley (rendező)
és Jaume Collet-Serra (producer) felelnek elsősorban a filmért!
Softley neve nem cseng rosszul, az angol direktor olyan mozikat
dirigált korábban, mint pl. a K-PAX (mely
óriási kedvencünk), de thriller-horror fronton is gyakorlottnak mondható – ő
jegyzi a 2005-ös The skeleton key-t.
A rendező ezúttal azonban Jason Blum keze alá dolgozott, és hát
ugye Blum neve nem feltétlenül
garancia a minőségre. Ennek megfelelően a Curve
elég felemásra is sikerült.
A felütés nem rossz -
bár korántsem eredeti…
Fiatal nő a kihalt országúton, a
cél a nyugati-part, hamarosan esküvő, majd nászút - dübörög a kocsiban a Roxette: Listen to your heart… az autó azonban csütörtököt mond a scenic route kellős közepén... Jön a
titokzatos, jóképű idegen, Christian,
és helyrehozza a bibit. Cserébe Mallory elfuvarozza
a fickót a közeli kisváros moteljébe. Illetve ’elfuvarozná’, ugyanis Christiannak más tervei vannak, s
kezdetét veszi a rémálom…
Kevés szereplőt ’mozgat’ a Curve. A Mindörökké rock-ból, a Menedékből
és a Footloose-remake-ből ismerős Julianne Hough, valamint a többnyire
televíziós munkákban tevékenykedő Teddy
Sears egész jó „párost” alkotnak. Kézzel tapintható a feszültség kettejük
között.
A nagy probléma a Curve-el nem is a színészi játék, hanem
a szedett-vedett szkript. Egészen a film utolsó 10-15 percéig amolyan „túlélős”
kaland-thrillert tolnak a készítők az arcunkba, majd egy huszárvágással átvált soft-horrorba az alkotás, s onnantól már
tök kiszámítható jelenetek következnek. Mindez pedig erősen
determinálja a film nem túl kedvező, végső megítélését.
A karakterek ímmel-ámmal azért
működnek, de Christian figurája jóval több
lehetőséget tartogatott magában annál, hogy csak úgy szimplán egy habzó szájú
őrültté minősítse le a forgatókönyv.
Mallory drámája sincs aztán tovább szőve... Így az sem igazán
világos, hogy minek volt szükség a film elején a közelgő esküvővel kapcsolatos "szeret - nem szeret" dilemma felvázolására - végül ugyanis mindez teljesen jelentéktelen tényezővé
silányul.
A Curve tartogat egy-két feszült szcénát, nézhető, de kiegyensúlyozatlan mozi, így elsősorban inkább a Blum Productions kevésbé sikerült horror-thrillerei közé sorolnánk.
Egyszernézős, erős közepes.
55%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése