2015. december 14., hétfő

Curve


A Blum Productions legújabb szösszenete sokat próbált szakemberek „segédletével” áll csatasorba: Iain Softley (rendező) és Jaume Collet-Serra (producer) felelnek elsősorban a filmért!
Softley neve nem cseng rosszul, az angol direktor olyan mozikat dirigált korábban, mint pl. a K-PAX (mely óriási kedvencünk), de thriller-horror fronton is gyakorlottnak mondható – ő jegyzi a 2005-ös The skeleton key-t.
A rendező ezúttal azonban Jason Blum keze alá dolgozott, és hát ugye Blum neve nem feltétlenül garancia a minőségre. Ennek megfelelően a Curve elég felemásra is sikerült. 


A felütés nem rossz - bár korántsem eredeti…
Fiatal nő a kihalt országúton, a cél a nyugati-part, hamarosan esküvő, majd nászút - dübörög a kocsiban a Roxette: Listen to your heart… az autó azonban csütörtököt mond a scenic route kellős közepén... Jön a titokzatos, jóképű idegen, Christian, és helyrehozza a bibit. Cserébe Mallory elfuvarozza a fickót a közeli kisváros moteljébe. Illetve ’elfuvarozná’, ugyanis Christiannak más tervei vannak, s kezdetét veszi a rémálom… 


Kevés szereplőt ’mozgat’ a Curve. A Mindörökké rock-ból, a Menedékből és a Footloose-remake-ből ismerős Julianne Hough, valamint a többnyire televíziós munkákban tevékenykedő Teddy Sears egész jó „párost” alkotnak. Kézzel tapintható a feszültség kettejük között.
A nagy probléma a Curve-el nem is a színészi játék, hanem a szedett-vedett szkript. Egészen a film utolsó 10-15 percéig amolyan „túlélős” kaland-thrillert tolnak a készítők az arcunkba, majd egy huszárvágással átvált soft-horrorba az alkotás, s onnantól már tök kiszámítható jelenetek következnek. Mindez pedig erősen determinálja a film nem túl kedvező, végső megítélését.
A karakterek ímmel-ámmal azért működnek, de Christian figurája jóval több lehetőséget tartogatott magában annál, hogy csak úgy szimplán egy habzó szájú őrültté minősítse le a forgatókönyv.
Mallory drámája sincs aztán tovább szőve... Így az sem igazán világos, hogy minek volt szükség a film elején a közelgő esküvővel kapcsolatos "szeret - nem szeret" dilemma felvázolására - végül ugyanis mindez teljesen jelentéktelen tényezővé silányul. 


A Curve tartogat egy-két feszült szcénát, nézhető, de kiegyensúlyozatlan mozi, így elsősorban inkább a Blum Productions kevésbé sikerült horror-thrillerei közé sorolnánk.
Egyszernézős, erős közepes. 

55%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése