2015. január 27., kedd

Whiplash


Úgy igazán érteni, átérezni az fogja ezt az egészet, aki vett már a kezébe hangszert, aki gyakorolt már órákon keresztül egy adott ütemet, aki feladta már, s újra kezdte…


Damien Chazelle alkotása bravúros. És nem azért, mert objektíve – mindenféle hülye mércével mérve - annyira tökéletes lenne, sőt: épp tökéletlenségében rejlik az ereje… Abban, hogy nyitva hagy bizonyos kérdéseket, abban, hogy a mozgóKÉP energiáit használja, s nem próbál meg ’okítani’, s ha le is von konzekvenciákat, azok egytől egyig intuitívak.
Bravúros, mert rendkívül friss és üde; ez a sztori tutira székbe szegez, még akkor is, ha már láttál hasonló mester-tanítvány egymásnak feszülést a moziban. 


Elképesztő operatőri munka támogatja ezt a bravúrt, és akkor még nem említettük a két főhőst. Miles Teller óriási alakítást nyújt. A fiatalember előtt biztosan hatalmas karrier áll. Már a The spectacular now-ban is iszonyúan jó volt, de most valóban ’él’ és ’lélegzik’ a vásznon… és ott van mindennek tetejében J.K. Simmons, aki ha ezért a szerepért nem kap Oscar-t, akkor nincs igazság a Földön. 


Képzeld el, ha Jones azt mondja <Egész okés Charlie, klassz volt, ’good job’>. És Charlie azt hiszi magáról <a francba is, végül is jó munkát végeztem>. Történet vége. Nincs Bird! Ez számomra az abszolút tragédia. De ez a hozzáállás az, amit ma a világ követ, és csodálkoznak, hogy a jazz haldoklik. Az angol nyelvben nincs két ártalmasabb szó, mint a ’good job’.”
2015 egyik első fontos premierje maga a tökély! Vitán felül!

100%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése