…habár Jennifer Anistonért nem
adnánk egy lyukas garast sem, és az is tény, hogy Elmore Leonard műveiből készültek már sokkal, de sokkal faszább
filmek is, elég ha csak a Jackie Brown-t
említjük, de a Született bűnözők, minden hibájával együtt is egy korrekt mozi
lett. Nem kiemelkedő darab, de működik, még annak ellenére is, hogy nagyjából a
nő elrablása után már jó előre megjósolható minden egyes „csavar” és jövőbeni
történés.
A ’70-es évek Detroit-ja télvíz idején remek kontextusa a sztorinak! A frizurák, a ruhák, a járgányok (a Chryslerek és bámulatos Chevi Chevelle-ek) adják a film esszenciáját, s az a nagy büdös helyzet, hogy ezen a fronton ez a jóval szerényebb büdzsével készült mozi köröket ver a nagyszabású, agyonajnározott Amerikai botrányra.
Impozáns kis szereplőgárdát
sikerült összetrombitálnia Daniel Schechter rendezőnek: Tim Robbins, Mos Def, John
Hawkes (!!!), s Jennifer Aniston, akinek kifejezetten jól áll a visszafogottság, talán gyakrabban
kellene hasonló figurákat játszania.
Minden adott volt tehát, hogy
Schechter Fargo-parafrázisából egy
remek kis bűnügyi komédia legyen, de a direktor bizonytalan kezekkel nyúlt
hozzá Elmore Leonard egyik talán legismertebb, legjobb munkájához, a The switch c. kisregényhez.
A Coen fivérek ’96-os
alapvetésében még a vicces és humoros jelenetek dacára is tapintható a
feszültség – ezt a kivételes ’ízt’ sajnos Schechternek nem sikerült
belecsempésznie a Született bűnözőkbe. Coen-ék játszi
könnyedséggel teremtették meg az őrjítő - komikus atmoszférát, Schechter viszont érezhetően küzd ugyanezzel a feladattal.
Kár érte, mert a Life of crime
még így sem egy olyan mozi, amire csuklóból legyintünk.
Több merészséget, és tökösebb alkotói
hozzáállást kívánt volna meg a szkript!
65%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése