2014. május 16., péntek

Take this waltz - Volt egy tánc


„Félsz a félelemtől?”
Michelle Williamsnek már megint házassági problémái adódnak…
A Volt egy tánc-ot akár a Blue Valentine líraibb alteregójának is nevezhetnénk.
Sarah Polley alkotása kiválóan rímel Derek Cianfrance szintén a párkapcsolatok zenitjét, majd mélyzuhanását ábrázoló 2010-es könnyfakasztó történetére. Bár Polley Take this Waltz c. műve jóval intimebb, finomabb és légiesebb a kíméletlenül őszinte, már-már kegyetlen Blue Valentine-nál. 


A sztori kísértetiesen hasonlít a Ryan Gosling-os „lejtmenetre”: itt is egy jó néhány éve házasságban élő pár egymástól való elhidegülését követhetjük nyomon, azzal a különbséggel, hogy Polley a cselekményt valamivel tovább szövi. A „tovább lépés” fázisait a film utolsó 20 percében egy kiváló montázs hivatott bemutatni. Egész egyszerűen zseniális, ahogy a Váratlan utazás egykori Sara Stanley-je kb. 2 percben felvázolja a kíméletlen igazságot. Hiába „váltunk”, hiába jön az új, friss, az előbbinél elsöprőbb erejűnek vélt szerelem, a végkifejlet úgyis ’egy’: a romantikus pillanatokat és a szenvedélyes szeretkezéseket felváltja a közös popcorn zabálás a tv előtt, jönnek a szürke hétköznapok és a rutinszerűség. Vagyis: csupán a személyek változnak, a szituáció ugyanaz marad. Feleslegesen kapálózunk tehát… a végkövetkeztetést mindenki levonhatja kénye, kedve szerint… És épp ez a film egyik legnagyobb erőssége, hogy egy pillanatra sem foglal állást! 


Mindemellett pedig hús-vér szereplőkkel dolgozik. Michelle Williams természetes, mint mindig, Luke Kirby ábrándosan néz, ahogy azt a forgatókönyv és a karaktere megkívánja.
A legnagyobb meglepetés azonban Seth Rogen, aki végre egy komoly, drámai szerepben is kipróbálhatta magát - és egyáltalán nem vallott szégyent...
A Volt egy tánc címe (Take this waltz) Leonard Cohen klasszikus kesergőjére utal. De vajon valóban csak egy tánc jár mindenkinek, aztán pofa be, és alapállás?
Gondolkozz!

85%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése