2017. január 29., vasárnap

A lány a vonaton - The girl on the train


Hogy mi történt a kiváló, Oscar-jelölt A segítség, illetve a korrekt James Brown biopic, a Get on up rendezőjével? A jó ég tudja. 


Joggal gondolhattuk, hogy Paula Hawkins bestsellerének filmváltozata a többek között színészként, íróként és producerként is számos nívós alkotásban részt vállaló, tapasztalt Tate Taylornál jó kezekben lesz.
A direktor ellenben csetlő-botló tévéfilmmé silányította a korántsem tökéletes, de a filmes adaptáció vonatkozásában számos lehetőséget rejtő alapanyagot.  


Pedig mennyire szerettünk volna ellene menni a becsmérlő kritikáknak!
S ha nem is olyan borzasztó a végeredmény, mint azt oly sokan állítják, tény, hogy mindent összevetve egy maníros, rendkívül körülményes, meglehetősen lagymatag soft-thriller született, amelyben a szereplők többnyire csak bukdácsolnak; hisz határozott koordinátor (rendező), illetőleg markáns történetvezetés híján nehéz egy ilyen jellegű melóban színészként hitelesen teljesíteni. 


Szegény Emily Blunt... Egyszerűen nem érezni Rachel történetének húsba vágó drámaiságát, még akkor sem, amikor az egyébként roppant mód tehetséges színésznő részegen, nyálcsorgatva a tükörképével perlekedik. (A The girl on the train jelenetei kimódoltak, és művik...)


Sokan és sokszor emlegették A lány a vonatonnal kapcsolatban Fincher Holtodiglanját. A történet vonatkozásában valóban vannak hasonlóságok: ebben a sztoriban is a házasság árnyoldala kerül terítékre, s eredendően ez a történet is sötét és homályos. Tate azonban Hallmark krimit forgatott, tét nélkülit. Nincs feszültség, nincs érdekfeszítő cselekményszövés, sem valós, mély, lélektani dráma. Pedig Hawkins regényének filmverziója az iménti hozzávalókat/összetevőket mindenképp megkívánta/megérdemelte volna!


A szerkesztés nem engedi, hogy szimpátiát érezzünk a főhős iránt. A direktor jó ideig „altat”, majd mindent egy lapra feltéve, ad hoc „borít”. Nem csak indokolatlan és irreális a pálfordulás, de teljes egészében hiteltelenné, irrelevánssá és egyúttal zavarossá (is) teszi az addig látottakat.  
Tálcán kapjuk a megoldást, a bűnügyi rejtélyre is fény derül. Ekkor viszont már végképp nem értjük, hogy mi szükség volt a hatalmas felhajtásra - mire a nagy cécó. 


A legbosszantóbb Tate Taylor filmjében, hogy tök fölösleges. Nem egyértelműen rossz, mert végül is A-kategóriás sztárokat látunk, többnyire szépen fotózott és ízlésesen megkoreografált képeken. A szereplők sokat kínlódnak, sírnak, majd vérben is tocsognak; van melodráma, van krimi. Csak mindez nem egységes rendezőelv szerint rendeződik össze.

45%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése