2018. február 22., csütörtök

Coco


A Toy Story 3-at perfekt módon levezénylő Lee Unkrich prezentálta tavaly az év egyik legnagyobb animációs sikerfilmjét, a Coco-t.


A mexikói kisfiú, Miguel zenés, síron túli „családfakutatása” könnyedén belopta magát a nagyközönség szívébe. S amellett, hogy egy végtelenül szórakoztató mozival állunk szemben, a film nem szimpla rutin meló - beszélő állatokkal, antropomorf ábrázolásmóddal, meg jópofizással.
A Pixar nem ment tutira. Bátor témát választott. A túlvilágra száműzi cuki, tök ari gyerekszereplőjét, beszélő – gitározó, éneklő (!!!) –, csetlő-botló csontvázak közé. 


És ha már majdnem Dél-Amerika: Gabriel Garcia Marquez világa is megidéződik, a családi szál, illetve a vehemens, temperamentumos nagyik, üknagyapák, és ilyen-olyan felmenők által.
Látványos családregény a Coco, életen innen és – legfőképpen - túl.


Az írók nem voltak restek megfűszerezni, még pikánsabbá tenni az amúgy is különleges történetet egy csomó ügyes fordulattal, és váratlan húzással.
Barátból antagonista lesz, és fordítva, s a karakterrajzok is igyekeznek – többé-kevésbé – túlmutatni az animációs filmek kliséin.
Mindemellett okos tanulságok intelligens formába öntésére is futotta Unkrichéknak.


A Coco nem reformizál, de friss és üde. Nem újszerű, ugyanakkor előremutató. 


És jó látni ismét, hogy a Pixarnál nem csak a technika fejlődik, és nem csupán az animáció tökéletesítésére helyezik a hangsúlyt, hanem ilyen ötletes, kreatív forgatókönyvek lapulnak a stúdió tarsolyában.
Lesz Oscar? Lesz! Ez nem is kétség!

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése